DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 5004 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitimde bilimsel araştırmanın ne olduğunun, nasıl planlandığının, nasıl uygulanıp sonuçlara ulaşıldığının ve raporlaştırmanın öğretilmesiyle öğrencinin kendi başına bir araştırmayı planlayıp gerçekleştirebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırmada temel kavramları bilir.
2   Bilimsel araştırmanın önemini açıklar.
3   Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklar.
4   Bilimsel araştırma yapar.
5   Bilimsel araştırma ile ilgili araştırılan ve sunulan konuyu raporlaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem, içerik ve kaynak kitaplarının açıklanması
2 Bilimin tanımı, işlevleri, temel nitelikleri
3 Bilimsel araştırmanın nitelikleri türleri, aşamaları
4 Araştırmanın problemi, amacı; değişkenler; hipotez; araştırmanın önemi
5 Varsayımlar, sınırlılıklar, tanımlar
6 Nitel ve nicel araştırmalar ve özellikleri
7 Araştırma modellerinden tarama modeli ve türleri
8 Araştırma modellerinden deneme modeli ve türleri
9 Evren ve örneklem
10 Veri toplama araçları (anket, gözlem, görüşme, testler) ve özellikleri
11 Veri toplama araçları (anket, gözlem, görüşme, testler) ve özellikleri
12 Araştırma bulguları ve yorumlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kaptan, S.(2001). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara.
2. Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel, Ankara.
3. Kuş, E. (2003). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
4. Sümer,N.;Demirutku,K.;Özkan,T. (2005). Araştırma Teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
5. Yıldırım,A.;Şimşek,H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544