DERS ADI

: BİSİKLET (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5039 BİSİKLET (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ŞERİFOĞLU

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bisiklet ile ilgili genel kuramsal bilginin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimi kapsamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bisiklet disiplinlerine özgü ekipman, yarışma kuralları ve temel beceriler hakkinda genel bilgi sahibi olur .
2   Doğru sürüş tekniği, güvenli sürüş, bisiklet secimi, temel bisiklet bakimi konularinda bilgi sahibi olur.
3   Bisiklete binerken performansı etkileyen anatomik, aerodinamik, biyomekanik ve fizyolojik unsurlar arasindaki iliskileri kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor, ulasim ve rekreasyonel amacli bisiklet kullanimi, Bisiklet disiplinleri
2 Bisikleti olusturan parcalar, aksesuarlar, temel bisiklet bakimi
3 Bisiklet ve ekipman secimi, Dogru surus teknigi icin duzenlemeler
4 Bisiklete binmenin ogretilmesi
5 Bisiklete binmenin öğretilmesi
6 Ödev, sunum
7 Bisiklet aktiviteleri ile ulasilabilecek hareket becerisi kazanimlari
8 Bisiklette performansi etkileyen anatomik, aerodinamik, biyomekanik unsurlar
9 Bisiklette performansi etkileyen fizyolojik unsurlar
10 Fiziksel zindeligin bisiklet aktiviteleri ile desteklenmesi
11 Rekrasyon amacli Bisiklet aktiviteleri planlamasi, grup
12 Turkiye de Bisiklet: Alt yapi, kurumlar, sporcular, projeler
13 Rekreasyonel bisiklet aktiviteleri ile iliskili projeler, yeni acilimlar ve is olanaklari
14 Ulasim amacli bisiklet kullanimi altyapisi, duzenlemeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Burke, Edmund R. (2002) Serious cycling
Hugh McClintock. (2002) Planning for Cycling: Principles, Practice, and Solutions for Urban Planners .
Dunya Bisiklet Birliği web sayfası: www.uci.ch
Asker E. Jeukendrup. (2002) High-Performance Cycling
Shannon Sovndal. (2009)Cycling Anatomy: Your Illustrated Guide for Cycling Strength, Speed, and Endurance
D.D.Barry, M. Barry, S. Sovndal (2006) Fitness Cycling

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama, ödev, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, işbirlikçi öğretim, tümden gelimsel ve tüme varımsal öğretim yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sözlü ve yazılı sınavlar ve alan uygulamalarıyla bilgi ve becerilerinin değerlendirilmesi ek olarak sunum yapma tartışma ve ödevlerle öğrencilere not verilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Hakan Şerifoğlu
Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
90 (232) 743 10 01
hakan.serifoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

sınırlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.33