DERS ADI

: BASKETBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5031 BASKETBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

FIRAT ÖZDALYAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hataları düzeltebilme ve antrenman bilim ışığında öğrenme ve gelişim grubunda birim antrenman planları hazırlayabilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basketbola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme
2   Basketbolda top tutuşlarını uygulayıp, basamaklı öğretimini anlayabilme
3   Pas alma ve vermenin önemini kavrama ve pas çeşitlerinin basamaklı öğretimini anlayabilme
4   Top sürmenin önemini kavrama, top sürme çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulatabilme
5   Şut atmanın önemini kavrama, şut atmanın çeşitlerini basamaklı öğretimini anlayabilme ve uygulatabilme
6   Savunma çeşitlerini uygulayabilme ve basamaklı öğretebilme
7   Hücum organizasyon uygulamaları yapabilme ve basamaklı öğretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders ile ilgili genel bilgiler
2 Basketbola yönelik ısınma amaçlı eğitsel oyunlar
3 Basketbola yönelik eğitim amaçlı eğitsel oyunlar
4 Top tutuşları ve basamaklı öğretim metotları
5 Pas çeşitleri ve basamaklı öğretim metotları
6 Top sürme çeşitleri ve öğretim metotları
7 Şut çeşitleri, ve öğretim metotları
8 Turnike atışları ve alıştırmaları
9 El değiştirmeler, aldatmalar ve öğretimi
10 Alan savunması türleri ve dizilişleri
11 Adam adama savunmaların uygulama şekilleri
12 Hücum türleri ve hücum sistemi kurma yöntemleri
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.
Y. Gökhan Yalçın (2006). Çocuk ve Basketbol, Nobel Yayınevi.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav teorik, final sınavı ise uygulamalı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Seferihisar/İZMİR
Elektronik Posta: firat.ozdalyan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Maç izleme 2 2 4
Tekniklerin tekrarı 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134
ÖK.245
ÖK.353
ÖK.434
ÖK.545
ÖK.6535
ÖK.7343