DERS ADI

: ATLETİZM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5021 ATLETİZM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEDAT YAPUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Atletizm öğretim yöntemlerinin uygulayan üzerinde etkilerinin ve uygulayıcının öğretim metodlarının değerlendirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Atletizmde yöntem ve branşa göre değerlendirme
2   Uygulayıcıların çalışma esaslarının belirlenmesi
3   Her branşa özgün değerlendirme kriterlerinin yöntemsel olarak verilmesi
4   Uygulayıcı ve uygulayanlar arasında ki iletişim ve değerlendirme
5   Genel esaslar içerisinde uygulayıcının branşa yönelme üzerine etkileri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atletizmde Yetenek
2 Atletizmde Yetenek seçimi
3 Atletizmde Okul Takımı oluşturma ve yarışma organizasyonları
4 Alçak çıkış ve düz sürat koşuları teknik analizi
5 Bayrak koşuları teknik analizi
6 Mesafe koşuları ve Sportif Yürüyüşün teknik analizi
7 Engelli sürat Koşuları teknik analizi
8 Uzun atlamanın teknik analizi
9 Üçadım atlamanın teknik analizi
10 Yüksek atlamanın teknik analizi
11 Sırıkla atlamanın teknik analizi
12 Gülle atmanın teknik analizi
13 Cirit atmanın teknik analizi
14 Çocuk Atletizmi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernhard G., (1979) Sprungtrainig , Verlag Hofmann Schorndorf
2. IAAF Kids Athletics Programı, 2006
İşler M, (1985) Okullarda Atletizm , Milli Eğitim Basımevi
3. Joch W., (1982) Schüler Leichtathletik , Schors Verlag, Niedernhausen
4. Jonath U. et.all., (1979) Lauftraining , Verlag Hofmann Schorndorf
5. Jonath U. et.all., (1981) Leichtathletik 1, Laufen und Springen , Rowohlt, Tausend
6. Jonath U. et.all., (1981) Leichtathletik 2, Werfen und Mehrkapf , Rowohlt, Tausend
7. Tschiene P., (1979) Stoss-und Wurftraining , Verlag Hofmann Schorndorf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, ödev, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.yapucuoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sınırlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 7 7
Video ve Slayt İzleme 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13554
ÖK.2435
ÖK.35443
ÖK.433554
ÖK.544335