DERS ADI

: ESKRİM (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5019 ESKRİM (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eskrim sporunun tarihi gelişimi, kılıç stillerinde temel duruşlar, kullanılan materyeller, temel tutuş, teknik-taktik becerilerin ve kuralların tanıtımı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskrim terminolojisi ve kültürünü öğrenebilme
2   Yaş gruplarına göre yarışma kurallarını öğrenebilme
3   Temel teknikleri öğrenebilme
4   Temel taktikleri öğrenebilme
5   Eskrim antrenmanı kavramını öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve eskrim hakkında genel bilgi
2 Eskrim branşları hakkında bilgi edinme ve kural-malzeme bilgisi
3 Temel eskrim duruşları
4 Eskrim temel teknikleri (flöre)
5 Eskrim temel teknikleri(kılıç)
6 Eskrim temel teknikleri(epe)
7 Teknik Becerilerin Çalışılması
8 Teknik becerilerin çalışılması
9 Teknik becerilerin çalışılması
10 Taktik becerilerin öğretimi ve uygulaması
11 Önemli eskrim turnuvalarından örnek videoların izlenmesi ve müsabaka uygulaması
12 Video analizi. Müsabaka uygulaması
13 Müsabaka uygulaması
14 Müsabaka uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar

1- Do Fencers Require A Weapon-Specific Approach To Strength And Conditioning Training Turner AN1, Bishop C, Cree J, Edwards M, Chavda S, Read P, Kirby D. J Strength Cond Res. 2016 Oct 26.
2- In Response to "Determinants of Olympic Fencing Performance and Implications for Strength and Conditioning Training".
Bottoms LM, Wylde MJ. J Strength Cond Res. 2017 Feb;31(2):e64-e66. doi: 10.1519/JSC.0000000000000921
3- The Science of Fencing. Roi, G.S., Bianchedi, D. (2008). Sports Medicine, 38(6), 465-481.
4- Eskrim tarihi ve modern eskrim; Arseven, R., Türkiye Eskrim Federasyonu; 1976 Ankara.
5- Eskrim teknikleri ve temel unsurları; Sütbakan, O., Türkiye Eskrim Federasyonu; 2010- Ankara
6- Effect of target change during the simple attack in fencing. Gutiérrez-Dávila M1, Rojas FJ, Caletti M, Antonio R, Navarro E. J Sports Sci. 2013;31(10):1100-7. doi: 10.1080/02640414.2013.770908. Epub 2013 Feb 20.
7- www.fie.ch
8- www.tef.gov.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel araç kullanımı, düz anlatım, soru cevap, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi İZMİR
Ofis Telefonu: +90 232 7431001-14242
Elektronik Posta:sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.24554
ÖK.345
ÖK.454
ÖK.555