DERS ADI

: TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk kültür coğrafyasını kavratmak ve Türk kültürü konusunda bilinç uyandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türk kültürü ve uygarlığı hakkında bilgi sahibi olabilme.
2   2. Türk kültürünün yayılma alanları hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
3   3. Türkiye nin sahip olduğu kültürel mirası kavrayabilme ve bu mirasın gelecek kuşaklara aktarılması konusunda tutum geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür, insan ve toplum
2 Türk kültürü ve Türk uygarlığı
3 Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar
4 Tarihte Türk devletleri
5 Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı
6 Türklerde halk inançları ve mitoloji
7 Türklerde insan ve mekân ilişkisi
8 Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültürü
9 Türklerde aile yapısı
10 Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları
11 Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi
12 Doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akpınar, Turgut. Türk Kültür Tarihinden Esintiler, Kitabevi, 2003
Akyüz, Yahya vd. Türk Kültür Tarihi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1991
Akyüz, Yahya. Türk Eğitim Tarihi, Pegem Akademi y. 2016
Araslı, Altan. Avrupada Türk İzleri, Akçağ y. 2009
And, Metin. Türk Tiyatrosu Tarihi, Gerçek y.
And, Metin. Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu, İş Bankası y.
Aslanapa, Oktay. Türk Sanatı, İstanbul, 1984
Atatürk Kültür Merkezi, Milli Kültür Unsurlarımız Üzerinde Genel Görüşler, Ankara 1990
Atatürk Üniversitesi, Türk Kültür ve Medeniyeti(Makaleler) c. 1. Ankara, 1975
Aydın, M. Akif. Türk Hukuk Tarihi, İstanbul, 2001
Baykara, Tuncer. Türk Kültür Tarihine Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi, 2009
Binark, İsmet. Türk İslam Kültür Ve Medeniyeti Tarihi Bibliyografyası, Önasya y. 1969
Dergâh, Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi 8 c.
Doğan, İsmail. Osmanlı Ailesi, Ankara, 2005
DPT, Milli Kültür- Özel İhtisas Komisyonu Raporu, 1984
Ergin, Muharrem. Türkiye nin Bugünkü Meseleleri, Ankara, 1988
Ergin, Osman. Türkiye Maarif Tarihi I-IV, İstanbul, 1977
Eröz, Mehmet. Milli Kültürümüz ve Meselelerimiz, İstanbul, 1983
Esin, Emel. İslamiyet ten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslam a Giriş, Edebiyat Fakültesi Matbaası, 1978
Esin, Emel. Türklerde Maddi Kültürün Oluşumu, Kabalcı y. İstanbul 2003
Fahri Atasoy, İpek Yolunda Türk Kültür Mirası, Türk Yurdu, 2014
Genç, Reşat. Tarihte Türk Devletleri, Ankara, 1987
Gumilov, Lev Nikolayeviçen. Eski Türkler (Çev. D. Ahsen Batur), İstanbul, 1999
Güngör, Erol. Tarihte Türkler, İstanbul, 1989
Güngör, Erol. Türk Kültürü ve Milliyetçilik, İstanbul, 1996
Güvenç, Bozkurt. Türk Kimliği (Kültür Tarihinin Kaynakları), Kültür Bakanlığı y. 1994, Boyut y. 2010
Heyd, Uriel. Türk Hukuk ve Kültür Tarihi Üzerine Makaleler, Ankara Okulu, 2014
İnalcık, Halil. Osmanlı İmparatorluğu
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Tarihi Ve Kültür, Yaykur, 1976
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Milli Kültürü, 6. b. Boğaziçi y. 1989
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Bozkır Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, 1987

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı, boşluk doldurmalı), çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134
ÖK.233
ÖK.334