DERS ADI

: BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HİKMET GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çeşitli bağımlılık türlerine ilişkin temel kavramları, etiyoloji ve tanı koyma açısından anlamalarını ve değerlendirmelerini sağlayıp çeşitli müdahale stratejilerini öğretmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağımlılık modellerinin kullanmayı ve eleştirel düşünceyi geliştirme
2   . Bağımlılıkların etiyolojisine ilişkin bilimsel bakış açısını biyo-psiko-sosyal/kültürel açıdan açıklayabilme
3   Bağımlılıkla ilgili müdahale yöntemlerinde kullanılan araçları tanıyıp anlama
4   Bağımlılıkla ilgili psiko-sosyal ve kültürel etkileri açıklayabilme
5   Bağımlılıkla mücadelede etik kuralları uygulamayı öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bağımlılıkta Önleme Yaklaşımı
2 Gençlerin Teknoloji Bağımlılığında Risk Faktörleri
3 Bağımlılık Tanısı ve İlgili Kavramlar
4 Teknoloji Bağımlılığının Açıklanması
5 Teknolojinin Kötüye Kullanımı
6 Teknolojinin Fiziksel, Ruhsal, Sosyal Etkileri
7 Teknoloji Bağımlılığı Alt Grupları
8 Dijital Oyun Bağımlılığı Tanımı ve Zararları
9 İnternet Bağımlılığı ve Tedavisi
10 Tedavi Yaklaşımları ve Zorlaştıran Faktörler
11 İnternet Bağımlılığını Kontrol İçin Önerileri
12 Güvenli İnternet Kullanımı
13 Güvenli İnternet Kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Capuzzi,D.,ve Stauffer,M.D.(2011). Foundations of addiction counseling.(ikinci basım). London:Pearson.
Fisher,G.L., ve Harrison, T.C.(1997). Ubstance Abuse: Information for School Counselors,Social Workers, Therapists, and Counselors. Massachusetts: Allyn and Bacon.
Jarvis,T.J., Tebbutt ,J.,Mattick, R.P., ve Shand,F.(2005).Treatment Approaches for Alcohol and Drug Dependence,:West Sussex: John Wiley and Sons, Ltd
Miller, G.(2012). Group exercises for addiction counseling. New Jersey: John Wiley &Sons.
Powell, D. J. &Brodsky, A.(2004). Clinical supervision in alcohol and drug abuse counseling. CA: Jossey-Bass.

Miller,W.R., ve Rollnick,S.(2002). Motivational Interviewing : Preparing People For Change(2inci basım). New York: Guilford Press.
Ögel,K.(2015).Bağımlı Aileleri İçin Rehber Kitapİstanbul:.Türkiye İşbankası Kültür Yayınları.
Ögel,K.(2017). Bağımlılıkj Tedavisi ve Temel Kitabı.İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu, seminer ve öğretim üyesinin ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Çarşamba 16:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53