DERS ADI

: ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilme, ozel gereksinimli öğrencinin eğitsel değerlendirmesini yapabilme, ozel gereksinimli öğrencinin performansına uygun amaçlar yazabilme, ozel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilmeyi kazandırma amacındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilecektir.
2   Özel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilecektir.
3   Kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örneklerini düzenleyebilir.
4   Kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeleri bilir.
5   Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Temel kavramlar
3 Yasal dayanaklar
4 Değerlendirme
5 Değerlendirme
6 BEP hazırlama süreci
7 Geçiş planları
8 Geçiş planları
9 BEP hazırlama süreci
10 Geçiş planlarının değerlendirilmesi
11 Örnek uygulamalar
12 Örnek uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gürsel Oğuz (Ed.) (2007). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:794. Eskişehir. *Eripek S. (Ed). (2007). İlköğretimde Kaynaştırma. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:920. Eskişehir. *Vuran, S. ve Çelik, S. (2007). Örneklerle Kavram Öğretimi. Kök yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi, öğrenme çıktıları ve derste kullanılan öğretim teknikleri ile uyumlu olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler düzenli olarak derslere katılmakla ve tartışmalarda yer almakla yükümlüdürler. Aynı zamanda bireyselleştirilmiş eğitim programları ve ders planları hazırlayacaklar, hazırladıkları planları sunacak ve öğrenme/öğretme süreci üzerinde yansıtma yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 12 1 12
Final Sınavına Hazırlık 12 1 12
Vize Sınavı 1 9 9
Final Sınavı 1 9 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.143
ÖK.23
ÖK.343
ÖK.44
ÖK.533