DERS ADI

: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MERT TUNAR

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların özelliklerini betimleyebilir.
2   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
3   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitim programlarını uygulayabilir.
4   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi ve becerilerini uygulayabilir.
5   Öğrenme güçlüğü olan çocukları tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme güçlüğüne ve DEHB ilişkin temel kavramlar ve alt gruplar
2 Öğrenme güçlüğünün tanısal özellikleri
3 Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimsel özellikleri
4 DEHB çocukların tanısal özellikleri
5 DEHB çocukların gelişimsel özellikleri
6 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların öğrenme özellikleri
7 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar
8 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitiminde kaynaştırma
9 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları
10 Öğrenme güçlüğü ve DEHB li bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
11 Öğrenme güçlüğü ve DEHB li bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği,danışmanlık
12 İlgili alanyazın araştırmaları raporlarının tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
2-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition.
3-Çocuk Ve Ergenlerde Duygusal Ve Davranişsal Bozukluklar (2011) Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders Vance L. Austin - Daniel T. Sciarra / Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes
4-Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Öğretmen Kitabı. Figen Karaceylan Çakmakcı
5- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ olan BİREYLER ve EĞİTİMLERİ / Learning Disabilities William N. Bender (2012). Çeviri Editörü: Doç. Dr. Hakan Sarı
6- ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN KÜÇÜK ÇOCUKLAR / Very Young Children With Special Needs (2011). Vikki F. Howard - Betty Williams - Cheryl E. Lepper / Çeviri Editörü: Prof Dr. Gönül Akçamete
7. Öğrenme Güçlüğü,Yıldırım Doğru,S (ed. 2012), Ankara, Eğiten Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

4129723

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

kısıtlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Örnek olay çalışması 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.143
ÖK.23
ÖK.343
ÖK.43
ÖK.53