DERS ADI

: EĞİTİM TARİHİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5006 EĞİTİM TARİHİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HÜSEYİN ÖZKAMÇI

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere Türk eğitim sisteminin tarihsel boyutunu tanıtmak, tarihsel süreç içerisinde eğitim sistemindeki gelişmeleri ve Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Tarihsel süreç içerisinde Türk toplumunun eğitim sistemini kavrayabilme
2   Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri açıklayabilme
3   Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştırabilme
4   Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi eğitim kurumlarını karşılaştırabilme
5   Türk eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türklerin Müslüman Olmalarından Önce Eğitim Sistemleri
2 Türklerin Müslüman Olmalarından Sonra İç Asya Müslüman Türkleri ve Karahanlılarda Eğitim
3 Selçuklularda Eğitim
4 Anadolu Beyliklerinde Eğitim
5 Osmanlıların Kuruluş ve Yükselme Döneminde Eğitim
6 Türk Eğitim Sisteminde İlk Yenileşme Hareketleri
7 Ara Sınav
8 Tanzimat Döneminde Eğitim
9 I.Meşrutiyet ve Mutlakıyet Dönemlerinde Eğitim
10 II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim
11 Kurtuluş Savaşı Döneminde Eğitim
12 Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim: 1923- 1946
13 Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim: 1946- 1980
14 Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim: 1981- 2011
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2010) Türk Eğitim Tarihi. Ankara: PegemA Yay.
Kaya, Y.K. (1977) İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Nüve Matbaası
Tanilli, S. (1981) Uygarlık Tarihi. İstanbul: Say Yayınları
Koçer, H.A. (1971) Eğitim Tarihi. Ankara: Sevinç Matbaası
Kanad, F. (l963) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
Atuf , K. (1932) Pedagoji Tarihi. İstanbul: Devlet Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, problem çözme, bireysel çalışma ve araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi SBF/İnciraltı Yerleşkesi
huseyin.ozkamci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.243
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.535