DERS ADI

: EĞİTİM HUKUKU (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5004 EĞİTİM HUKUKU (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin eğitim hukuku konusunda bilgi ve becerilerini geliştirip bunları günlük hayatında kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hukukla ilgili temel kavramları kavrama
2   Hukukun kaynaklarını bilme
3   Hukuk devletinin özelliklerini bilme
4   Eğitim hukukunun gerekliliğine inanma ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma
5   Eğitim hukukuyla ilgili düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olma
6   Eğitim hukukunun temellerini bilme
7   Türk Eğitim Sistemini kuran ve düzenleyen temel yasalar; eğitim paydaşlarının görev, hak ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hukuk ve yönetim hukukunun temel kavramları
2 Hukukunun kaynakları: Asil kaynaklar, yardımcı kaynaklar
3 Hukukunun kaynakları: Asil kaynaklar, yardımcı kaynaklar
4 Yönetimde haklar ve görevler
5 Çocuk Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Beyannamesi
6 Hukuk Devletinin Özellikleri
7 Hafta Eğitim Hukukunun Gerekliliği ve Kapsamı
8 Eğitim Hukuku ile İlgili Düzenlemeler
9 Eğitim Hukukunun Temelleri
10 Türk Eğitim Sistemini kuran ve düzenleyen temel yasalar
11 Öğretmenlerin idari ve yargısal denetimi
12 Eğitim paydaşlarının görev, hak ve sorumlulukları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Milli Eğitim Mevzuatı. www.meb.gov.tr
Gül, İ (2015). Türk Eğitim Sistemi, Ceylan Ofset, Samsun
Ergit, Ş.(2000). Milli Eğitimle İlgili Mevzuat, Ankara: Yayımlar Dairesi Başkanlığı
Türk Hukuk Sitesi, www.turkhukuksitesi.com/
Kayıhan Şaban (2011). Hukukun Temel Kavramları, Ankara: Seçkin Yayıncılık
Gözler, K. (1998). Hukuka Giriş, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa
Gözübüyük, Ş.(2012). Yönetsel Yargı, (32. Baskı), Turhan Kitabevi, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, beyin fırtınası, örnek olay inceleme, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1334
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.443
ÖK.543
ÖK.644
ÖK.734