DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 4002 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Spor uygulamalarının yapıldığı her türlü tesisin planlanmasında, faaliyete geçirilmesinde ilkeler, koşullar, güvenlik ve ergonomi bilgilerinin aktarılması. Spor uygulamalarının yapıldığı her türlü tesisin planlanmasında, faaliyete geçirilmesinde ilkeler, koşullar, güvenlik ve ergonomi bilgilerinin aktarılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Spor tesisinin tanımını yapar.
2   Spor tesisinin planlaması ilkelerini açıklar.
3   Farklı spor tesislerinde temel birimlerin ne olduğunu açıklar.
4   Farklı spor tesislerinin planlanmasında iç ve dış çevre faktörlerini bilir ve etkilerini açıklar.
5   Spor tesislerinde güvenlik, sağlık, acil durum tedbirleri ile ilgili gereklilikleri açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı spor tesislerinin tanımlanması.
2 Spor tesislerinin planlanmasında ilkeler.
3 Farklı spor tesislerinin taşıması gereken koşullar.
4 Spor tesislerinin oluşturulmasında çevresel koşullar.
5 Spor tesislerinde ergonomik unsurlar.
6 Dünyada farklı spor tesisleri planlarının ve uygulamalarının karşılaştırılması.
7 Ara Sınav
8 Spor tesislerinin planlanması ve yönetilmesi aşamasında diğer disiplinlerle olan ilişkiler.
9 Devlete ait olan ve olmayan spor tesilerinde işletme ve yönetim farklılıkları.
10 Spor tesislerinin işletilmesinde yasal konular ve sorumluluklar.
11 Spor tesislerinin işletilmesinde mali konular.
12 Spor tesislerinde insan kaynakları yönetimi .
13 Spor tesislerinde halkla ilişkilerin işlevleri.
14 Spor tesislerinin yönetilmesinde sağlık, güvenlik ve acil durum unsurlarının ele alınması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Argan M, Katırcı H. Spor Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın, 2002.
*Brooks CM. Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice-Hall Inc, 1994
* Cemalcılar İ. Pazarlamanın Tanımı: Pazarlama Dünyası, 1(5): 13, 1987.
*Kotler P, Armstrong G. Principles of Marketing, USA: Prentice Hall, 1989.
* Pitts BG, Stotlar DK. Sport Management Library - Fundementals of Sport Marketing, Second Edition, USA: Fitness Information Technology Inc., 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Beyin Fırtınası, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme, 8:Ödev, 9: Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1344
ÖK.244
ÖK.3443
ÖK.4344
ÖK.5444