DERS ADI

: FİZİKSEL UYGUNLUK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 3004 FİZİKSEL UYGUNLUK ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MERT TUNAR

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fiziksel uygunluk kavramının ve bileşenlerinin öğrenilmesi,
fiziksel aktivitenin hayata etkileri ve önemi,
fiziksel uygunluğu değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel uygunluk konusunun güncel yeri ve topluma yararının anlaşılması
2   İlgili terminolojiyi bilme ve anlayabilme
3   Fiziksel uygunluk ve kronik hastalıklar arasındaki ilişkiyi kavrama
4   Vücut yapılarını sınıflama ve ölçüm yöntemlerini uygulama
5   Kalp dolaşım ve solunum sisteminin değerlendirilmesi
6   Kişiye uygun antrenman programları düzenleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 FİZİKSEL UYGUNLUĞA GİRİŞ - TERMİNOLOJİ
2 FİZİKSEL UYGUNLUK VE HASTALIK-SAĞLIK 1
3 FİZİKSEL UYGUNLUK VE HASTALIK-SAĞLIK 2
4 SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE RİSK SINIFLANDIRILMASI
5 FİZİKSEL UYGUNLUĞU DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
6 VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
7 AEROBİK DAYANIKLILIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ
8 KUVVETİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANTRENMAN PROGRAMLARI
9 ESNEKLİK VE SOLUNUM FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
10 AĞIRLIK KONTROLÜ
11 FİZİKSEL UYGUNLUK PROGRAMLARI DÜZENLENMESİ 1
12 FİZİKSEL UYGUNLUK PROGRAMLARI DÜZENLENMESİ 2
13 FİZİKSEL UYGUNLUK PROGRAMLARI DÜZENLENMESİ 1
14 FİZİKSEL UYGUNLUK PROGRAMLARI DÜZENLENMESİ 1

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: ACSM s Health-related physical fitness assessment manual. American college of sports medicine, 2010.


Yardımcı kaynaklar: Exercise Physiology, W. D. McArdle, Lippincott Williams and Wilkins, 2000.
Fitness Illustrated, Brian Sharkey, 2010.
Özer MK. Fiziksel Uygunluk, 2010.
Zorba E. Herkes için spor ve fiziksel uygunluk, 1999.
Egzersiz Fizyolojisi, E. Ergen, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Ofis Telefonu: + 90 (232) 743 10 01-02 dahili: 14235
Elektronik Posta: huseyin.ozkamci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yarıyıl ders programına göre değişmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 2 24
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1355453454
ÖK.243
ÖK.3433
ÖK.433
ÖK.544
ÖK.65553