DERS ADI

: SINIF YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 3001 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çağdaş sınıf yönetimi yöntem ve yaklaşımlarını öğrenmek, ayrıca öğretimsel liderlik ve sınıf yönetimi becerilerini geliştirmek ve bu bağlamda Türkiyede ve yurt dışında sınıf yönetimi konusundaki uygulamaları değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar
2   Sınıf yönetiminin temel boyutları
3   Sınıfta organizasyon
4   Sınıfta zaman yönetimi
5   Öğrencilerle iletişim

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıf yönetiminin temelleri, boyutları, modelleri
2 Sınıf yönetiminin temelleri, boyutları, modelleri
3 Sınıf yönetimini etkileyen etkenler (aile, toplumsal norm ve değerler, beklentiler, öğrenci ve öğretmen özellikleri, medya)
4 Sınıf yönetimini etkileyen etkenler (okul yönetimi, öğretmenin niteliği, sınıfın fiziksel özellikleri,öğretmenlerin örgütsel bağlılığı)
5 Sınıfın fiziksel özellikleri (büyüklüğü, öğrenci sayısı, ısı, ışık, renk, gürültü, temizlik, oturma düzeni)
6 Zaman yönetimi (önemi, modelleri)
7 Sınıfın ilişki düzenini oluşturma (grup dinamiği, ilk günler, sınıf iklimi, demokratik ortam yaratma)
8 Ara Sınav
9 Öğretmen-öğrenci iletişimi (iletişim öğeleri, etkili dinleme, empati, iletişim engelleri)
10 Disiplin oluşturma ve kural geliştirme (disiplin, disiplin sorunları, disiplin modelleri, sınıf kurallarının belirlenmesi)
11 Sorun davranışların yönetimi (sorun davranışların önlenmesine yönelik yaklaşımlar)
12 Velilerle İlişkilerin Yönetimi
13 Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, A. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Eylül Yayınevi
Bakioğlu, A. (2009) Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti.
Başar, H. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Levin, J. and Nolan J. F. (2000). Principles of Classroom Management. Allya and Bicon
Cangelosi, J. S. (2000) Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley & Sons. Inc.
Celep, C. (2008) Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum-uygulama, tartışma, soru-cevap, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 51 10
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1353
ÖK.244
ÖK.355
ÖK.433
ÖK.544