DERS ADI

: EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 2004 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖZKAN TÜTÜNCÜ

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin an unsurlarını öğrenmek ve bu alanda uygulama becerileri sağlalamaktır. Bilim tarihi, bilim felsefesinin gelişimi, etik ve bilimsel araştırmanın esasları üzerine öğrenciler ile tartışma yöntemiyle araştırmacıda olması gereken sorgulayıcı bakış açısının kazanılması amaçlanmaktadır. Devam eden haftalarda öğrencilerin bilimsel araştırma süreci aşamaları konusunda kuramsal ve uygulamalı bir öğrenim görmeleri sağlanacaktır. Bu doğrultuda sorun alanının tespiti ve araştırma sorusunun belirlenmesi, öncelikli verilerin toplanması, değişkenlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, araştırma tasarımının yapılması, dağılım eğrileri, örneklemin oluşturulması, ölçekler ve araştırma verilerinin toplanması işlerinin yürütümü ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel çalışma yapmanın metotlarını öğrenmek
2   Tez, makale, bildiri hazırlarken gerekli bilimsel alt yapı çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenmek
3   Öğretmenlik yaparken gerekli bilgi ve becerileri yapılacak çalışmalarla ortaya çıkarabilmek
4   Bilimsel çalışmalarda çok değişik alanlardan yararlanarak sporcu seviyesini daha üst düzeylere çıkarabilme
5   Sporcuların yaptığı antrenmanları yeni yöntem ve metodlarla plan ve programlamasını yenileyebilme ve yetenekleri ortaya çıkarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teorik Giriş; Spor ve Sağlık Bilimlerin Konusu, Bilimselliği,
2 Teorik Giriş; Spor ve Sağlık Bilimlerin Konusu, Bilimselliği,
3 Araştırma Türleri
4 Veri Toplama Teknikleri
5 Araştırmanın Aşamaları: Konu Seçmek, Konuyu Sınırlandırmak, Hipotez Kurmak, Geçici Plan Hazırlamak, Kaynak Toplamak, Okuma ve Not Almak, Yazmak
6 Araştırmanın Aşamaları: Konu Seçmek, Konuyu Sınırlandırmak, Hipotez Kurmak, Geçici Plan Hazırlamak, Kaynak Toplamak, Okuma ve Not Almak, Yazmak
7 Seçilen konuyu plan doğrultusunda hazırlamak, çözüme ilişkin yöntem geliştirmek.
8 Araştırma problemi hakkında bilgi toplama ve yöntem geliştirme
9 Kaynak Derleme, Kütüphane ve İnternetten Yararlanma
10 Yazım Kuralları, konunun raporlaştırılması, metin Aktarmaları
11 Verileri çözümleme, bulguları yorumlama
12 Verileri çözümleme, bulguları yorumlama
13 Tablolar ve Şekiller; Verilerin İstatistiki açıdan değerlendirilmesi
14 Tablolar ve Şekiller; Verilerin İstatistiki açıdan değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Suat CEBECİ, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, İstanbul, 2002.
Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU Bilimsel Araştırma Yöntemleri İstanbul 2003
Robert A.DAY Bilimsel Makale Nasıl Yazılır,Nasıl Yayımlanır, Tübitak Mart 2003
Hüseyin BATUHAN Bilim Ve Şarlatanlık İstanbul 2001
Research Methods In Physical Activity Jerry R.THOMAS, Jack K. NELSON

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozkan.tutuncu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.245
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.53