DERS ADI

: RİTİM EĞİTİMİ VE DANS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 2006 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS ZORUNLU 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ PINAR TATLIBAL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dans aracılığı ile hareket becerileri, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, postürü, vücut imajını, artistik sunumu, sağlıklı olmayı geliştirmek, farklı dans formlarını tanıtmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareket potansiyeli, estetik beceri, ritim duygusu ve hayal gücünü arttırabilme ve bu kazanımları kendi spor dalına aktarabilme
2   Dans aracılığı ile düşünce ve duyguları yaratıcı hareket deneyimleriyle kendini ifade edebilme
3   Duygusal fiziksel sosyal-eğlenceli sağlıklı bir çevre oluşturma ve geliştirebilme
4   Toplumun bütün popülasyonlarda dansa ilişkin konsept geliştirebilme
5   Farklı dans uygulamalarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dansın tarihçesi, Neden dansa ihtiyaç duyuyoruz Dans terminolojisi
2 Basit ritimleri tanıma (2/4, ¾, 4/4), ritim, müzik ve alanı kullanma, uzaysal farkındalık (düzlemler, yönler, yörüngeler, yükseklik seviyeleri, yol katetme şekilleri), Ritim ve müziği kullanma, temel hareketler
3 Dansı yaratma ve uygulama, doğaçlama, temel vücut hareketleri, uzanmayı arttırma gerilimi rahatlatma (kasılma- gevşeme), adımlama teknikleri, yol katetmeler, sekmeler ve hoplamalar, salınımlar ve daireler, dönüşler, dalgalar,
4 Isınma ve gerdirme egzersizleri, hareket kombinasyonları grup egzersizleri
5 Temel vücut hareketleri, koordinasyon ve dengeyi geliştirme, bağlantı, esneklik, gövdeyi güçlendirme, vücudun eklemlerinin fonksiyonlarını anlama
6 Temel bale egzersizleri (barda ve yerde), temel ayak ve kol pozisyonları
7 Dans komposisyonları ve koreografi, hareketlerin mantıksal bağlantıları, akıcılık, zorlukların dağılımı, bağlantı elementleri, müzikle teknik estetik ve duygusal ilişki, müziksel zamanlama
8 Pratik uygulamalar modern dans teknikleri
9 Cha cha cha temel adımlar
10 Cha cha cha, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri)
11 Salsa temel adımlar
12 Salsa temel ritim, ayak hareketleri, vücut pozisyonu, zamanlama, stil, geçişler ve partnerle uygulama Eşli çalışmalar
13 TEKRARLAR
14 TEKRARLAR

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Scheff H, Sprague M, Nichols S Mc G (2005), Experiencing dance, Human Kinetics
Yardımcı kaynaklar:
- Laird W (1988), Technique of Latin Dancing
- http://www.tdsf.gov.tr/
- http://www.worlddancesport.org/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma Yöntemi
Gösterip yaptırma Yöntemi
Bireysel çalışma Yöntemi
Gösteri tekniği
Soru-cevap tekniği
Bireysel öğretim tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vücut hareketlerinin yapımı teknik, uygulama ve koreografi kriterlerine göre uygulamalı olarak, teorik bilgiler soru cevap şeklinde yazılı anlatımla, ödev-sunum yoluyla vize ve final sınavlarında değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafetle katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Pınar TATLIBAL
Dokuz Eylül Üniversitesi Nejat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar / İZMİR
pinar.tatlibal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem ders programlarına göre şekillenmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 3 4 12
Vize sınavına hazırlık 8 4 32
Final sınavına hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.25
ÖK.3434
ÖK.43
ÖK.55