DERS ADI

: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 2001 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ŞERİFOĞLU

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma ve öğretim materyali değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojilerini sınıflandırabilir
2   Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklayabilir
3   Güncel okuryazarlıkları tartışabilir
4   Tematik öğretim materyali tasarlayabilir
5   Öğretim materyallerini değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde bilgi teknolojileri
2 Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
3 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
4 Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
5 Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
6 Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
7 Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
8 Ara sınav
9 Öğretim materyallerinin tasarımı
10 Öğretim materyallerinin tasarımı
11 Tematik öğretim materyali tasarlama
12 Tematik öğretim materyali tasarlama
13 Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Kabakçı Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (Eds.). (2012). Trends and issues in instructional design and technology. Boston: Pearson.
Seferoglu, S. S. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yalın, H. İ. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize %40 + final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
hakan.serifoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 12 1 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134
ÖK.2534535
ÖK.335
ÖK.443
ÖK.5544