DERS ADI

: TÜRK DİLİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. EMİNE DAMLA TURAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı belirtmek, sözlü dilin kurallarını ve sağlıklı bir iletişim dilinin nasıl olması gerektiği bildirmek suretiyle etkili hitabet ve doğru iletişim örnekleri verdirmek, yazılı dilimizi oluşturan Türkiye Türkçesi standart diline ait imlâ kuralları ve mtin türlerini öğretmek, bu yolla yazılı metinlerin yorumlanıp değerlendirilebilmesini sağlamak ve dili etkili kullanmak yoluyla yazılı metin oluşturabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı kavrayabilme
2   Sözlü dilin özelliklerini bilme
3   Etkili bir hitabete ve sağlıklı bir iletişim diline sahip olma
4   Yazılı dilin özelliklerini ve metin türlerini bilme
5   Etkili ve doğru bir dile sahip yazılı metinler oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik dil ve yazının özellikleri
2 Akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma
3 Nesnel ve öznel anlatım
4 Metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.)
5 İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma)
6 Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri
7 Rapor yazmanın basamakları
8 Arasınav
9 Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma
10 Kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma)
11 Başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma;
12 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler
13 Akademik metin yazma uygulamaları
14 Akademik metin yazma uygulamaları
15 Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. KORKMAZ, Zeynep, vd. (2015). Türk Dili ve Kompozisyon. 7. Baskı. Bursa: Ekin Basım
Yayın Dağıtım.
2. AKTAŞ, Şerif; GÜNDÜZ, Osman (2011). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ
Yayınları.
3. DEMİR, Nurettin; YILMAZ, Emine (2017). Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul:
Nobel Akademi Yayıncılık.
4. YAKICI, Ali vd. (2014). Yazılı Anlatım. 1. Baskı. Ankara: Yargı Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemleri, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555