DERS ADI

: TÜRK DİLİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. EMİNE DAMLA TURAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı belirtmek, sözlü dilin kurallarını ve sağlıklı bir iletişim dilinin nasıl olması gerektiği bildirmek suretiyle etkili hitabet ve doğru iletişim örnekleri verdirmek, yazılı dilimizi oluşturan Türkiye Türkçesi standart diline ait imlâ kuralları ve metin türlerini öğretmek, bu yolla yazılı metinlerin yorumlanıp değerlendirilebilmesini sağlamak ve dili etkili kullanmak yoluyla yazılı metin oluşturabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı kavrayabilme
2   Sözlü dilin özelliklerini bilme
3   Etkili bir hitabete ve sağlıklı bir iletişim diline sahip olma
4   Yazılı dilin özelliklerini ve metin türlerini bilme
5   Etkili ve doğru bir dile sahip yazılı metinler oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazı dili ve özellikleri
2 Yazım ve noktalama
3 Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri
4 Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları)
5 Düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları)
6 Metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, girişgelişme-sonuç bölümleri)
7 Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik,metinlerarasılık)
8 Arasınav
9 Metin yazma (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma)
10 Metin yazma (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma)
11 Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma
12 Öyküleyici metin yazma
13 Betimleyici metin yazma
14 Tartışmacı ve ikna edici metin yazma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. YAKICI, Ali vd. (2017). Sözlü Anlatım. 1. Baskı. Ankara: Yargı Yayınevi.
2. ÖZDEMİR, Emin. (2014). Konuşma Sanatı. 1. Baskı. Ankara: Bilgi Yayınevi.
3. VURAL, Birol. (2006). Doğru ve Güzel Konuşma. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
4. Zülfikar, Hamza. (2009). Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri 1. Ankara: Hazar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemleri, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555