DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5096 Seminer ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TOLGA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Spor bilimleri ile ilgili literatür araştırması yaparak güncel mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alanında literatür araştırması yapabilme,
2   Topladığı bilgileri sentezleyebilme, kalitatif ve kantitatif veriler ile destekleyerek analiz edebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme,
3   Ulaştığı sonuçları bilimsel rapor haline getirebilme, sözlü ve görsel olarak da sunabilme,
4   Topladığı bilgileri ve ulaştığı sonuçları antrenman uygulamaları ile ilişkilendirebilmeli
5   Antrenman bilimindeki gelişmeleri takip edebilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer konusunun belirlenmesi
2 Literatür Araştırması
3 Literatür Araştırması
4 Literatür Araştırması
5 Veri Toplama
6 Veri Toplama
7 Veri Toplama
8 Veri Analizi
9 Veri Analizi
10 Veri Analizi
11 Rapor Hazırlama
12 Rapor Hazırlama
13 Sunum
14 Sunum
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Research Methods in Physycal Activity, Jerry R. Thomas & Jack K. Nelson, 2001.
Sağlık Bilimerinde Araştırma Yöntemleri, Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu & Prof Dr. Kadir Sümbüloğlu, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her hafta konular, konulara ilişkin verilecek örnek olaylar, dönem içerisinde ve sonunda sunulacak seminer.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konu ile ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri, konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları rapor ve raporun sunumu ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey mah. İzmir cad. 91/3 sok. no:2 Seferihisar/İZMİR
Prof.Dr. Metin YAMAN
metin.yaman@deu.edu.tr
0232 743 10 01

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Kısıtlama yoktur.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1343
ÖK.2434
ÖK.345
ÖK.45334
ÖK.5555