DERS ADI

: Çevre Eğitimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5507 Çevre Eğitimine Giriş SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çevre eğitimiyle ilgili 1900 lerden günümüze yaklaşımların değerlendirilmesi, etkili bir çevre eğitimi için temel bilgi ve uygulamalar, yeni yaklaşımlar ve yapılandırmacı bir çevre eğitimi konularında öğrencilerin alacağı diğer derslere alt yapı oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitimi tarihi konusunda bilgi sahibi olacaklar,
2   Çevre eğitiminde farklı tarihlerde egemen olan yaklaşımları fark edecekler,
3   Etkili bir çevre eğitiminde yaygın yaklaşımları öğrenecekler,
4   Çevre eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımları tanımlayabilecekler,
5   5E ye göre bir ders kurgulayıp uygulayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve çevre eğitimi tarihine giriş
2 1900lerden 1960 lara çevre eğitimine bakış
3 1960lar sonrası çevre eğitimi yaklaşımları
4 Çevre eğitiminde yeni yaklaşımlar
5 İnsanoğlunun çevreye yaptığı etkileri ve sebeplerinin incelenmesi
6 Fen öğretimi ve fen müfredatının bu etkileri ortadan kaldırmak amacı ile nasıl işlenmesi gerektiğinin incelenmesi
7 Nasıl bir çevre eğitimi Bağımsız veya entegre.
8 Nasıl bir çevre eğitimi Bağımsız veya entegre.
9 Fen eğitimi ve çevre eğitimi entegrasyonu
10 Öğrencileri insanoğlunun çevreye yaptığı ya da yapabileceği etkilerden haberdar edebilecek bir müfredatın özellikleri ve nasıl uygulanabileceği
11 Çevreyle ilgili bilgilerin yaş gruplarına göre nasıl verileceğinin incelenmesi
12 Yapılandırmacılık ve çevre eğitimi
13 Literatürde kavramsal anlama ve çevre eğitiminde kavram yanılgıları
14 5E ye göre kurgulanmış ders planı ve uygulaması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özkan, Ö., Tekkaya, C. & Geban, Ö. (2001). Ekoloji konularındaki kavram yanılgılarının kavramsal değişim metinleri ile giderilmesi, Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İstanbul, 191-194.

Şahin, N., Cerrah, L., Saka, A. & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 113-128.

EDUCATION, INFORMATION AND AWARENESS http://www.unescap.org/esd/environment/soe/2000/documents/CH15.PDF

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarı yıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu kısa sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behlul.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-16:00; Perşembe-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Proje Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 2 10 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13311513
ÖK.23311513
ÖK.33311513
ÖK.43311513
ÖK.53311513