Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sondaj Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
FERİDE ÖZYOL |
Dersi Alan Birimler |
Sondaj Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Elmaslı ve rotary sondaj makinalarının ana üniteleri, ekipmanlarının niteliklerinin görevlerinin öğretilmesi, makine ve ekipman kullanımında pratik eğitimin verilmesi, zemin sondaj takım serisini sıralama ve teknik özelliklerinin öğretilmesi, örnekleme ekipmanları ve kullanımının sağlanması, karot ve karot almayan matkap ve çeşitlerinin öğretilmesi ve uygulaması, sondaj sirkülasyon sıvılarının amaçlarının verilmesi, formasyona ve projenin amacına uygun çamur dizaynının tasarlanması, çamurun reolojik özelliklerine ilişkin yapılan testlerde sondaj teknikerine pratiklik kazandırılması |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Özbayoğlu Y. 1983. Elmaslı Sondaj Tekniği El Kitabı. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve arazi uygulaması şeklinde işlenecektir. Dersin %75 lik bir bölümü arazide gerçekleştirilecektir. En az 3 grup oluşturulacak, her bir grup sırası ile zemin sondaj tekniği, su sondaj tekniği ve çamur laboratuarı uygulamalarını sondaj makinesi başında ve laboratuarda yapacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
I. Vize %25: teorik bilgilerin yoklanması |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Celalettin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|