DERS ADI

: MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TGT 4008 MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Geoteknik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

NURCİHAN TAŞKIN

Dersi Alan Birimler

Geoteknik

Dersin Amacı

Bina, baraj, tünel, yol vb. mühendislik işlerinde emniyet, sağlamlık gibi dikkat edilmesi gereken jeolojik özelliklerin yapılara etkisi, temel şev ve rezervuar kayaçlarda meydana gelen değişik türde kitle hareketlerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mühendislik Jeolojisinin doğuşunu, temel ilkelerini bilebilme
2   Mühendislik yapıların inşasında (baraj, tünel yol vb.) jeolojinin önemini bilebilme
3   Kayaçların mühendislik özelliklerini yorumlayabilme
4   Zeminlerin mühendislik özelliklerini yorumlayabilme
5   Arışmanın kayaçlarda meydana getireceği olumsuz özellikleri yorumlayabilme
6   Kitle hareketleri ve belirleme yöntemleri bilebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mühendislik Jeolojisinin gelişimi tanımı
2 Kayaçların ve zeminlerin kütlesel özellikleri
3 Kayaçlarınve zeminlerin kütlesel özellikleri
4 Kayaçların ve zeminlerin materyal özellikleri
5 Kayaçlarda ayrışma
6 Kayaçların Mühendislik amaçlı sınıflandırılması
7 Arasınav
8 Zeminlerin Mühendislik amaçlı sınıflandırılması
9 Kitle hareketleri
10 Kitle hareketlerinin dengesine etki eden faktörler
11 Heyelanlar
12 Baraj jeolojisi baraj yeri seçimi
13 Tünel jeolojisi
14 Zeminlerin tünel açma yönünden sınıflandırtması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Erguvanlı, K., (1994) Mühendislik Jeolojisi
Tarhan, F., (1998) Mühendislik Jeolojisi Prensipleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi basımevi, Trabzon
Ulusay R., Sönmez H., (2007) Kaya Kütlelerinin Mühendislik Özellikleri JMO Yayın No: 60
Yardımcı kaynaklar: Ulusay R., (2010) Uygulamalı Jeoteknik Bilgiler JMO Yayın No: 38 5. Baskı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı, ödev hazırlama ve arazi gezisi şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi slaytlarla konuları anlatacak, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak ve belirli konuları araştırma yapmayı teşvik etmek için ödev hazırlaması istenecek ve son olarak arazi gezileri ile yerinde öğrenmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 UYG Uygulama
3 FN Final
4 BNS BNS VZ* 0.25 +ODV * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.25 + ODV * 0.25 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize %25: teorik bilgilerin yoklanması
II. Odev/rapor hazırlama % 25
III. Yarı Yıl Sınavı %50: tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 0,5 14
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Ödev hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111
ÖK.6111