Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geoteknik |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
NURCİHAN TAŞKIN |
Dersi Alan Birimler |
Geoteknik |
Dersin Amacı |
Zemin türleri ve özelliklerinin tanımlanması. Zeminleri tanımlama, sınıflandırma parametrelerinin tanımlanması. Zeminin gerilme, geçirimlilik, kayma mukavemeti ve oturma parametrelerinin tanımlanması. Zemşn ile ilgili tüm bahsi edilen parametrelerin labaratuvarda elde edilme yöntemlerinin ön bilgisinin ders ortamında öğrenciye verilmesi. Böylelikle öğrencinin ileriki dönemlerde labaratuvarda yapacağı deneysel çalışmalar için temel bir zemin bilgisini almış olmasının sağlanması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Holtz, R., Kovacs, W., 2002, Geoteknik Mühendisliğine Giriş, Çeviren: Kamil Kayabalı, Gazi Kitapevi. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı, uygulama anlamında problem çözüm şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi konuları öğrencilerle karşılıklı soru ve yanıtlama tekniği ile aktaracak. Konuların temel bilgisi aktarılırken öğretim üyesi öğrencilere hem sorular yönlendirecek hem de soruları alacak. Uygulama kısmında ders içeriği ile ilgili problemler çözülecek, çözümler öğrenciler ile tartışılacak ve problemlerle ilgili ödevler verilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
I. Vize %35: teorik bilgilerin yoklanması |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
nurcihan.taskin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı saat 15-30-16.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|