Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. TUNCAY DİKİCİ |
Dersi Alan Birimler |
Madencilik Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Öğrenciye teknik resim dilinin öğretmek, bu dille nesnelerin görüşlerini çıkarmasını sağlamak, eksik verilen görünüşleri tamamlamak ve görünüşe göre tasarım, tasarıma göre görünüşleri okumasını öğretmektir. Ayrıca nesnelerin yatay ve düşey kesitini almak, ölçülendirme yapmak ve perspektif çizme tekniklerini anlayarak çizmesini sağlamaktır. Böylece öğrencilerin üç boyutlu düşünme, kavrama, bunu kâğıt üzerine aktarma ve kâğıt üzerindeki iki boyutlu çizimleri üç boyutlu analiz etmesi sağlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Şen, İ., Özçilingir, N. (2007) Teknik Resim. İstanbul :Ege Basımevi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı, uygulama ve ödev hazırlama şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi tahtada çizim yöntemlerini anlatacak, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak, anlatılan çizim yönteminin kavranması amacıyla sınıfta uygulama yapılacak ve belli konuların tekrarı için öğrencilere ödev verecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
I. Vize %25: çizim tekniklerinin yoklanması |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|