DERS ADI

: SATRANÇ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSD 2004 SATRANÇ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

KAMİL BOSTANCI

Dersi Alan Birimler

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi
Maden Teknolojisi
Kaynak Teknolojisi
Endüstriyel Cam ve Seramik
Geoteknik
Madencilik Teknolojisi
Sondaj Teknolojisi

Dersin Amacı

Satranç oyununun teorik ve uygulamalı olarak öğretilerek bireylerin düşünme, algılama ve akıl yürütebilme kabiliyetleri ile sosyal ilişkilerinin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel satranç kurallarını bilmeli
2   Satranç ekipmanlarını tanıyabilir ve kullanabilmeli
3   Satranç oyunu ile analitik düşünebilir, akıl yürütebilir, müzakere edebilmeli
4   Satranç oyunu ile sosyal ilişkilerini geliştirebilmeli
5   Satranç oyunu ile hedefe ulaşmak için farklı yolların kullanılması gerektiğini algılayabilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Satrancın tarihçesi, insanlar üzerindeki etkileri ve sosyal yararları
2 Satranç tahtası ve taşların tanıtımı
3 Satranç taşlarının hareket yetenekleri
4 Saldırı ve savunma yapmak
5 Taş yeme
6 Saldırı ve savunmaya dönük taş değiştirme
7 Şah çekme ve şahı koruma
8 Vize sınavı
9 Temel açılış oyunları
10 Örnek oyunlara katılabilme
11 Örnek oyunlarda hamle geliştirme
12 İkili müsabaka kuralları
13 İkili müsabaka uygulamaları
14 Satranç turnuva kuralları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak : Richard James, Satranç eğitimi için el kitabı, Eczacıbaşı Spor Kulübü Satranç Dizisi :1, Ekim 2004, Barış Basımevi
Yardımcı kaynak : Satranç Kitabı Basit Hamlelerden Mata, Tudem Yayınevi, 2006, ISBN:9944690812
Yardımcı kaynak : Türkiye Satranç Federasyonu, Satranç Akademisi, www.akademi.satranc.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. Öğretim üyesi bilgisayar destekli satranç programı ve satranç takımı ile konuları anlatarak uygulama yapacaktır. Öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratılacak ve konuların daha iyi anlaşılması için öğrenciler arasında uygulama yapılacak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize %50: Teorik ve uygulamalı bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Kamil BOSTANCI
kamil.bostanci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.30-16.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51