Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR. RAMAZAN HACIMUSTAFAOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Ekonomik anlamda Mermer (Doğal taş) olarak kullanılan farklı kayaç gruplarının temel özelliklerinin belirlenmesi, Mermer yataklarının farklılıkları, Türkiye'de ve Dünya'da mermer yataklarının bulunduğu kuşaklar veya alanlar (bölgesel, lokal), karakteristikleri, cinsleri ve karşılaştırılmaları, nihai ürün olarak (mermer numunelerinin uygulamalı olarak incelenmesi ile) mermerlerin sektörel tanımlamalar ı(ulusal ve uluslar arası alanda yapılan isimlendirmeler), mermerlerin cinslerine göre Pazar potansiyeli, kalite ve ekonomik değerlendirilmelerinin yapılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve laboratuarda el örneklerinin çeşitli yöntemlerle incelenmesi, temel mermer örneklerinin gözlenmesi ve özelliklerinin tespiti konuları işlenecektir. Öğretim üyesi teorik bölümü anlatırken, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak, uygulama bölümünde ise konuların daha iyi anlaşılabilmesi için örnekler üzerinde çeşitli yöntem ve yönlendirici föylerle ve örnekler üzerinde değerlendirmeler yaparak konuların iyi şekilde kavranılmasını sağlayacak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ramazan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi:23.00-14.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|