Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Mermer olarak kullanılan temel kayaçların içeriğini oluşturan ana mineraller, kimyasal ve fiziksel özelliklerinin tanımlanması, Polarizan mikroskopun temel özelliklerin tanıtılması ve magmatik, metamorfik, sedimenter(tortul) kökenli mermer(doğal taş)olarak kullanılan kayaçların temel dokusal karakterlerin incelenmesi ve mineral morfolojisinin ( tane geometrisi, tane sınır ilişkisi, kristal boyutu), mikroskopta bazı özelliklerinin gözlenebilmesini saglamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders notu (1)Kun, N., Jeoloji ve Kayaç Bilgisi ders notları(yayımlanmamış),DEÜ Torbalı Meslek Yüksekokulu, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri: Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve laboratuarda el örneklerinin çeşitli yöntemlerle incelenmesi ayrıca polarizan mikroskopta temel minerallerin gözlenmesi ve özelliklerinin tespiti konuları işlenecektir. Öğretim üyesi teorik bölümü anlatırken, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak, uygulama bölümünde ise konuların daha iyi anlaşılabilmesi için örnekler üzerinde çeşitli yöntem ve yönlendirici föylerle ve örnekler üzerinde değerlendirmeler yaparak konuların iyi şekilde kavranılmasını sağlayacak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ramazan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi:13.00-14.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|