DERS ADI

: KIRSAL KALKINMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4202 KIRSAL KALKINMA ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarımsal İşletmecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DİLEK YÜCEL ENGİNDENİZ

Dersi Alan Birimler

Tarımsal İşletmecilik (İÖ)
Tarımsal İşletmecilik

Dersin Amacı

Öğrencilerin kırsal kalkınma ve temel kavramları öğrenerek, kırsal kalkınma çalışmalarını ve yaklaşımlarını analiz edebilmeleri, kırsal kalkınma çalışmaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kırsal kalkınma çalışmaları, yaklaşımlar ve stratejilerini yorumlayabilme.
2   Türkiye de kırsal kalkınma çalışmaları ve yaklaşımlarını yorumlayabilme.
3   Kırsal kalkınmaya yönelik proje geliştirme esaslarını değerlendirebilme.
4   Kırsal kalkınma çalışmalarında izleme ve değerlendirebilme.
5   Kırsal kalkınmaya yönelik alternatif politikaları tartışılabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kırsal kalkınma ve temel kavramları
2 Kırsal kalkınma ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler
3 Kırsal alan tanımı ve Türkiye de ve bazı ülkelerde kırsal alanlara ilişkin temel özellikler
4 Kırsal kalkınma çalışmalarının amaçları, araçları ve uygulanan yöntemler
5 Kırsal kalkınma politika ve uygulamalarının temel özellikleri
6 AB nde kırsal kalkınma politikaları ve politika değişimleri
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Türkiye de Kırsal kalkınma politikaları, uygulamaları ve sonuçları
10 Türkiye de uygulanmış ve uygulanmakta olan kırsal kalkınma projeleri
11 Türkiye de uygulanmış ve uygulanmakta olan kırsal kalkınma projelerinin sonuçlarının değerlendirilmesi
12 Kırsal kalkınmada potansiyel belirleme ve envanter çalışmaları
13 Kırsal kalkınma çalışmalarında sorun analizi teknikleri, öncelik belirleme, risk analiz ve çözüm yaklaşımları
14 Türkiye-Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. GÜNAYDIN, G.,2010, Tarım ve Kırsallıkta Dönüşüm, Tan kitapevi, Ankara.
2. GERAY, C., 2011, Kırsal Gelişme Politikaları, Phoenix Yayınevi, Ankara
Yardımcı Kaynak:
1. OZKAYA ve ark.,2002,GAP -Bölgesel Kalkınma İdaresinin Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma, Planlama Ve Yatırımların Geliştirilmesinde Kapasitesinin Geliştirilmesi Projesi, Yüceli Bölgesi Alan Çalışması Raporu, Mardin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Soru-cevap
3. Aktif Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı ile öğrenme çıktıları ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111