DERS ADI

: KOLEKSİYON HAZIRLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KTT 4206 KOLEKSİYON HAZIRLAMA ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Kuyumculuk ve Takı Tasarımı

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HURİ AYLİN SEÇKİN

Dersi Alan Birimler

Kuyumculuk ve Takı Tasarımı
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı (İÖ)

Dersin Amacı

Mücevher tasarım kriterleri doğrultusunda koleksiyon oluşturma hakkında temel bilgiler vererek, bu bilgiler ışığında hazırlayacakları koleksiyonların sektörle ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mücevher tasarımında, koleksiyon kavramını tanımlayabilme.
2   Koleksiyon konusu belirleme.
3   Seçilen konu doğrultusunda araştırma yapabilme.
4   Seçilen konu doğrultusunda koleksiyona uygun tasarım eskizleri çizebilme.
5   Tasarımı mumdan uygulayabilme.
6   Hazırlanan modelleri sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım süreci oluşturarak tema belirleme
2 Koleksiyon konusuna uygun araştırmalar yapma
3 Koleksiyon konusunda uygun araştırmalar yapma
4 Koleksiyon konusunda uygun araştırmalar yapma
5 Mücevher firmalarının koleksiyonlarının incelenmesi
6 Mücevher firmalarının koleksiyonlarının incelenmesi
7 Ara Sınav Haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Tasarımların eskizlerinin oluşturması
10 Tasarımların eskizlerinin oluşturması
11 Seçilen tasarımların amaca uygunluğunu değerlendirmek
12 Mum kalıp ile tasarıma uygun üç boyutlu takı formu oluşturmak
13 Mum kalıp ile tasarıma uygun üç boyutlu takı formu oluşturmak
14 Koleksiyonu oluşturan tasarımların kataloglanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
1) "Design&Designers Orafo-Design in Gold", Edizioni Gold, Milano, 1996.
2) BAYAZIT, Nigan; " Tasarımı Anlamak", İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, 2008.
3) RENFREW, Colin- RENFREW, Elinor, "Koleksiyon Geliştirme" Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2014
4) GALLİ, P.Maurice- RİVİERE,Dominique-Lİ, Fanfan, "Creative Variations in Jewelry Design" Schiffer Publishing, 1997.
5) LAU,John, " Aksesuar Tasarımı" Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2014
Yardımcı Kaynaklar:
1) Gold Book Magazine, Süreli Yayın
2) Goldnews-İstanbul Kuyumcular Odası Süreli Yayını
Diğer ders materyalleri: Canson kağıt, eskiz kağıtları, kuru kalemler,rapido-pilot kalemler
3)Mum kalıp, atölye el aletleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders anlatımı
2) Haftalık eskiz çalışmaları
3) Dönem sonu uygulama projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RO Rapor/Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS RO*0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu RO*0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) Rapor-Ödev %40 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ4)
2) Final %60 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6)

Değerlendirme Kriteri

Rapor-Ödev ve final sınavı ile 6 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her öğrenci, yapılan derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. Ders içlerinde ve sınavlarda her türlü kopyacılık eylemi disiplin suçu kapsamında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mujgan.emre@deu.edu.tr
aylin.seckin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin öğretim elemanı tarafından yarıyılı başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 6 5 30
Tasarım Projesi 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11111111111111
ÖK.21111111111
ÖK.31111111111111
ÖK.41111111111
ÖK.511111111111
ÖK.6111111111111