DERS ADI

: Kur' an Meali

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİT 5002 Kur' an Meali ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste Kur'an tercümelerinin adeta bir gelişim seyri çerçevesinde Kur'an'ın nasıl bir kitap olduğunu ve neleri hedeflediğini, tercümelerde karşılaşılan sıkıntıların öğretilmesi ve öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'an tercümelerinde karşılaşılan sıkıntıların neler olduğu öğrenilecek
2   Kur'an Tercümelerinde Kaynakların nasıl kullanılacağını öğrenecek
3   Çeşitli dillere yapılan tercümelerden haberdar olacak
4   Tercümede bilinmesi gereken kavramları öğrenecek
5   Tercüme faaliyeti çerçevesinde bazı surelerin tercümelerini yapma deneme çalışmaları yapabilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tercüme, Meal, Tefsir ve tevil kavramları ve birbirleriyle olan ilişkileri
2 Kur'an Tercümelerinde Karşılaşılan Problemler
3 Kur'an'ın Yabancı dillere tercümesi etrafında yapılan tartışmalar
4 Kur'an'ın Yeryüzüne Dağılımı
5 Kur'an Arap Yarımadasında
6 Kur'an Afrikada
7 Kur'an Asyada
8 Kur'an Avrupada
9 Kur'an'ın Dünyanın Diğer Yerlerine Ulaşması
10 Kur'an ilk defa Farsça'ya Tercüme edilmiştir
11 Kur'an'ın Batı Dillerine Tercümesi
12 Kur'an'ın Doğu dillerine Tercümesi
13 İlk Türkçe Tercümeler
14 Batı dillerine yapılan çeviriler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hidayet Aydar, Kur'an Tercüme Tarihi
2. Kur'an Mealleri Sempozyumu, Ankara 2002
3. Hüseyin Yaşar: Batıda Kur'an Algısı
4. Ömer Rıza Doğrul, Kur'an Nedir
5. Ömer Dumlu-Rıza Savaş, Kur'an Atlası, Ankara 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Burada öğrencinin de katılımıyla bir ders yapılması düşünülmektedir. Bir bakıma aktif eğitim yöntemi uygulanmaktadır. Aslında hem klasik ve hem de aktif eğitim metoduyla dersler yapılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Burada öğrencilerin yazacakları makalede derste öğretilenlerin uygulanıp uygulanmadığı veya ne kadar uygulandığı hedeflenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Özellikle öğrencilerin yaptığı çalışmalarda içerik ve uygulamalara dikkat edilecektir. Konuyu nasıl temellendirildiği, nasıl gelişme ve sonuçlandırdığına bakılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55