Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. NESLİHAN YAŞAR |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil |
Dersin Amacı |
Temel dokuma kumaş yapılarını öğrenmiş olan öğrenci, bu dersle renkli çözgü ve atkı ipliklerinin desenle ilişkisini kavramasını, krep örgüleri tanımasını ve yeni örgüler türetmesini ve ilave iplikli yapılardan olan lanseli ve flokone kumaş yapılarını öğrenmesini ve dokuma tasarımının uygulamalı olarak işlendiği tasarım derslerinde kullanabilecek düzeyde öğrenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Dokuma Tekniği I, II, Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim elemanı, öğrencilere işlenecek konuları bir çok örnekle aktarır ve hemen öğrencilerin konu ile ilgili yeni örnekler hazırlamasını, yeni bir desen yada örgü hazırlayarak bir dokuma tasarımında kullanmasını sağlar. Ev çalışmaları ile konuyu pekiştirir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
- Öğrenci, renkli çözgü ve atkı iplikleri ile tek katlı kumaşlarda örgü ve renk dizileri ile yeni desenler üretir. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci vize ve final sınavları ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin % 80 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.sirin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12:00-13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|