DERS ADI

: Giysilik Baskı Tasarımı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TBS 3270 Giysilik Baskı Tasarımı II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÜLCAN BATUR

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Giysilik baskılı kumaş tekstilleri dersinde öğrenci, tasarım ve üretim süreci geçmeden önce belirlenen trend konusunu irdeleyebilmesi, araştırma yapabilmesi, trend paftası ve hikaye panosu hazırlayabilmesi için gerekli tasarım ilkeleri ile ilgili teorik bilgiler verilir. Renk paletinin oluşturulması, eskiz çalışmaları, yüzey düzenlemeleri, raport çalışmaları, deneysel baskı uygulamalar gibi tekstil baskı yüzeyinin oluşturulmasında öğrenilmesi gereken temel adımların öğretilmesini amaçlanır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Tasarım ilkeleri ve tasarım süreci ile ilgili temel tasarım bilgilerine sahip olabilmesi.
2   2 Giysilik baskılı kumaş tasarımı için belirlenen trend konusuyla ilgili analiz ve araştırma yapabilmesi.
3   3 Tasarımını oluşturan çıkış noktalarını tespit ederek, gerekli yazılı ve görsel araştırmayı yapabilmeli. Yapmış olduğu bu araştırmaları yazılı ve sözlü ifade edebilmesi
4   4 Uygulama projesinin temeli oluşturan trend paftası ve hikaye panosunu hazırlayabilmesi.
5   5 Trend panosuna ve hikaye panosunun bağlantılı olarak renk paletini tespit edebilmesi.
6   6 Eskiz çalışmaları, yüzey düzenlemesi ve raport türleri ilgili bilgiye sahip olabilmesi.
7   7 Tasarım ilkeleri ve tasarım süreci ile ilgi gerekli bilgiye sahip olabilmesi.
8   8 Tasarımın baskı ve boyama tekniklerini kullanarak ürüne dönüştürebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Giysilik baskılı kumaş tasarımı için trend konusunun belirlenmesi ve tasarım ilkeleri ve tasarım süreci ile ilgili teorik bilgilerinin verilmesi
2 2 Giysilik baskılı kumaş tasarımı için belirlenen trend konusunu ilgili araştırmalar hakkında görüşmelerin ve çözümlemelerin yapılması ve trend paftasının hazırlanması
3 3 Tasarımını oluşturan çıkış noktalarını tespit edilmesi. Trend paftası ve hikaye panosunun hazırlanması
4 4 Trend paftası ve hikaye panosunun hazırlanması. Renk paletinin tespit edilmesi
5 5 Uygulama projesine yönelik eskiz çalışmalarının yapılması
6 6 Uygulama projesine yönelik eskiz çalışmalarının yapılması
7 7 Eskiz Jürisi
8 8 Eskiz jürisinde belirlen eskiz çalışmalarından baskılı yüzey düzenlemesine geçilmesi
9 9 Ana tasarım uygulama aşması
10 10 Ana tasarım uygulama aşması
11 11 Ana tasarım uygulama aşması
12 12 Ana tasarım uygulama aşması
13 13 Ana tasarım uygulama aşması
14 14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar
Trends+ Traditions, Chloe Colchester, Thames and Hudson Ltd., London, 1991
Design & Practice Printed Textiles, Andrea Mc namara, Patrick Snelling,, Oxford Unıversity Press, New York, 1995
Temel Tasar Basic Design , Doç. İ. Hulusi Güngör, Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul
Textile Designs, Meller Susan, Elffers, Joast., Harry N. Abrams, New York, 1991
Textile Design, Carol Joyce, Watson-Guptill Publications, New York, 1993
The Tekstile Design Book, Karin Jerstrop, Eva Köhlmark, Lark Books, North Carolina, 1995
Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara
Design& Practice Printed Textiles, Andrea Mc Namara Patrick Snelling, Oxford University Press, 1995, New York
Textile: Concepts and Principles, Virginia Hencken Elsasser; Delmar Publishers, Newyork, 1997
Fabulous Fabrics of The 50 s, Bosker Gideon, Mancını Mıchele, Gramstad John, Chronicle Books LLC, San Francisco, 1992

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler ve Sınıf Tartışmaları
Öğretim elamanı öğrencileri tasarım sürecinden üretim aşamasına kadar teknik ve teorik bilgileri verir. Eskiz aşamasında öğrencinin yaratıcılığını artırmak amacıyla malzeme ve teknik açıdan serbest bırakılarak yaratıcı, yenilikçi etkileri ulaşılabilmesi sağlanır. Tasarım süreci içersinde sınıf katılımıyla birlikte her öğrenci için her türlü fikir herhangi bir önyargı olmadan ve eleştirilmeden dile getirilerek yeni fikirlerin ortaya çıkması sağlanır.
Uygulamalar Öğretim elamanı öğrencilerin Tasarım üretim aşamasında yaratıcılığı artıran deneysel uygulamalara önem vermektedir. Bununla birlikte üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders değerlendirme aşaması;
1- Proje Sunumu
2- Tasarım- uygulama
3- Araştırma/Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

batur.gulcan@gmail.com
gulcan.ercivan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazertesi 10:30- 11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 5 5 25
Tasarım Projesi 12 5 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.153355555553555
ÖK.233533555555555
ÖK.3533555553555555535
ÖK.4533555553555
ÖK.533335555
ÖK.63553355555
ÖK.755555553335555
ÖK.83555355