DERS ADI

: Türk Tekstil Desen Üslupları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TES 4127 Türk Tekstil Desen Üslupları SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Türk tekstil desen üsluplarını motif, kompozisyon, renk, üretim teknikleri açısından tanımak, etüt etmek ve iç mekan, giysilik ürünlere yönelik çağdaş yorumlar oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Türk tekstil desen üslupları ve kumaşlarını tanıyabilmesi,
2   2 Çağdaş tekstil tasamı oluşturmada geleneksel tarzlardan yararlanma ve bilgi sahibi olma avantajını kullanabilmesi,
3   3 Türk mimari tarzında yapılmış olan mekânlara uygun iç mekan tekstilleri tasarlama becerisi kazanabilmesi,
4   4 Türk tekstil desen üsluplarından esinlenilerek geleneksel Türk giyim tarzına uygun çağdaş anlayışta giysiler tasarlayabilmesi,
5   5 Koleksiyon hazırlama mantığını ve pratiğini oluşturabilmesi
6   6 Tasarımı ürüne dönüştürebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır. Öğrenciye araştırma konusu verilerek yazılı ve sözlü olarak kendisini ifade etmesi beklenir. 11 Tasarım çalışmaları
2 2 Seçilen Türk Desen Üslubuyla ilgili yazılı ve görsel malzeme toplanacak. 12 Tasarım çalışmaları
3 3 Toplanan görsel malzemeler temaya ve ürüne uygun tasarıma dönüşebilecek biçimde etüt edilecek. 13 Uygulama çalışmaları
4 4 Eskiz jürisi ve tasarımların belirlenmesi. 14 Uygulama çalışmaları
5 5 Tasarım çalışmaları
6 6 Tasarım çalışmaları
7 7 Tasarım çalışmaları
8 8 Tasarım çalışmaları
9 9 Devam eden tasarımlar için jüri değerlendirmesi.
10 10 Tasarım çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
- Gürsu, Nevber; Türk Dokumacılık Sanatı, Redhouse yayınevi, İstanbul, 1988
-K. Güney,Zeynep; Güney A. Nihan, Osmanlı Süsleme Sanatı, SFN Ltd. Şti., Ankara,
- Bilgi, Hülya; Çatma ve Kemha, MAS Matbaacılık A.Ş., İstanbul, 2007
- İnalcık, Halil; Türkiye Tekstil Tarihi, Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları, MAS Matbaacılık A.Ş., İstanbul, 2008
- Tezcan, Hülya; Okumura, Sumiyo, Topkapı Sarayı Müzesi Döşemelikler, MAS Matbaacılık A.Ş., İstanbul, 2007
- Öz, Tahsin; Türk Kumaş ve Kadifeleri, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1946

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamında verilen projeden beklenilen performansın neler olduğu ve proje süreci açıklanır. Eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözümlenmesi gereken problemler konusunda öğrenci yönlendirilir, konuyla ilgili literatür taraması ve görsellerin toplanması beklenir.
Araştırmaların projeye uygunluğu, özgünlüğü ve tasarıma dönüşebilme kriterleri tartışılır ve eskiz seçimi yapılır.
Tasarım problemleri çözüldükten sonra tasarım paftalarının sunumu hazırlanır, bu aşamada öğrenci öğretim üyesiyle birebir görüşme içinde bulunur. Öğrenci değerlendirme jürisine, eskiz defteri, sunum paftaları ve aksesuar ürünü ile katılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-Derse devam zorunludur.
2-Proje dosyası araştırma dosyası, eskizler, tasarımlar, giydirmeler ve ürünü
kapsamaktadır.
3. proje ilan edilen tarihte jüriye sunulmalı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak, derste istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-12-13 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Sunum Hazırlama 2 7 14
Ödev Hazırlama 10 3 30
Atölye uygulamaları 3 4 12
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1535555355
ÖK.25555555
ÖK.35555553
ÖK.455553
ÖK.53355553
ÖK.6555353553555