DERS ADI

: Kolleksiyon Hazırlama II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAU 4362 Kolleksiyon Hazırlama II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MUSTAFA KULA

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Moda Aksesuar ürün tasarımı sürecinde araştırma, problem tanımlama, (ürün) işlev analizleri, kavram geliştirme, ürün eleştirisi, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme aşamalarına dair bilgi birikimlerinin, profesyonel ürünlere dönüştürmeleri süreci üzerine odaklanır. Ürün Tasarımında Kurum Kimliğinin Önemi; tasarlanan yeni bir üründe bir kurumun yapısını, marka imajını, üretim felsefesini de içine alarak nasıl bir yol izleneceğinin yöntemleri anlatılması. Aksesuar ürünlerinin geliştirilmesi, koleksiyon hazırlama disiplini ile öğrencilerin hazırlayacakları tasarım koleksiyonlarıyla gösterilen tekniklere uygun olarak düzenlenmesi, Markalaşma açısından ürün geliştirme süreçlerinin temel bilgilerinin aktarılması ve tasarlanan ürünlerin üretilebilir gerçeklikte ve detayda olmasını hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Var olan ürünlerin dışında, özgün, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda yeni ürünler tasarlayabilmesi ve geliştirebilmesi,
2   Teknik-detay çözümlemelerini yapabiliyor, tasarıma uygun malzemeleri, mekanizmaları, üretim yöntemlerini seçme ve önerme yetisine sahip olabilmesi,
3   Markalaşma, marka imajı, kurum kimliği, üretim ve sunum prensipleri, pazarlama ve ürün geliştirme bilgilerine sahip olabilmesi,
4   Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabilmesi,
5   Koleksiyon Hazırlama II dersi kapsamında yapılan değerlendirme jürisinde, hazırladığı tasarımları ve sunumları savunabilmesi fikirlerini görsel ve sözlü olarak akıcı ifade edebilme becerilerine sahip olabilmeleri beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bahar döneminde yapılacak projelerin genel bilgileri ile 1. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi, Proje hedefi; problem tanımlama, kavram geliştirme, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme
2 Story Board çalışması, renk, doku ve malzeme kartelâlarının hazırlanması
3 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
4 Tasarım süreci
5 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
6 Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması
7 1. Proje için değerlendirme
8 2. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi, Proje hedefi; Moda Aksesuar ürün grubunda var olan ürünlerin dışında, özgün, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda yeni ürünler tasarlayabilmesi ve geliştirebilmesi,
9 Story Board çalışması, renk, doku ve malzeme kartelası hazırlanması
10 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
11 Tasarım süreci
12 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
13 Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması
14 2. Proje için değerlendirme jürisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- J.C.Jones Seeds Design Methods Of Human Futures, 1970 , London
- BARNARD Malcolm Art Design and Visual Culture , Ütopya Yayınevi, / Çeviren: Güliz Korkmaz, 2002, Ankara
- ÇAĞLARCA, Sadettin Renk ve Armoni Kuralları İnkılap Kitapevi, 1986, İstanbul
- Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5
- GÜNGÖR Doç. İ. Hulusi Temel Tasar Basic Design , Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul
- BEYAZIT Prof. Nigan, Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul 1994
- PENDERGAST, Sara & Tom, Fashion, Costume and Culture, Volume 1- 5, The Gale Group, Amerika, 2004
- JERSTORP, Karin The Textıle Desıgn Book , p. 141-145, A&C Block Ltd,1990, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

... hedef kitleler belirlenir ve bilgiler araştırmalar ile desteklenir. Farklı öğretiler hedeflenerek 2 proje hazırlatılır. Tasarım süreci aşağıdaki sıralamayla yaptırılır.
ARAŞTIRMA - GELİŞTİRME VE ESKİZ SÜRECİ: 1.Adım Verilen tema doğrultusunda görsel ve teorik bilgi araştırması ve rapor ile sunulur, 2. Adım .karakalem ve renkli desen çalışmasıyla hedef kitlenin kullanım alanlarına uygun ürün grupları belirlenir, 3. Adım . 1 ve 2. Adımlardan faydalanılarak imaj paftası hazırlanır, 4. Adım . 2 ve 3. Adımlardan faydalanılarak 3 boyutlu form eskizleri yaptırılır, 5. Adım . 2 adımdan faydalanılarak renk kartelâsı hazırlatılır, 6. Adım .eldeki verilerden esinlenerek iki boyutlu yüzeylerde uygulamak üzere deri, tekstil, plastik, kağıt gibi yüzey tasarımları hazırlatılır, 7.Adım .ürün grubu ayakkabı ise kalıp, saya ve taban tasarımlarının yaptırılır, 8. Adım . Var ise aksesuarın tasarlanır,
TASARIM SÜRECİ: Seçilen eskizlerin geliştirilmesiyle ve tasarımlar netleştirilip teknik çözümlemeleri yaptırılır.
SUNUM SÜRECİ: Temaya uygun tarzda pafta tasarımları hazırlanır, Proje araştırma-eskiz-tasarım-uygulama görsellerinden hazırlanmış katalog çalışmasıyla sonlandırılır.





Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.20 +ODV * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1. Öğrencinin; eskiz ve uygulama süreçlerinde gösterdiği performans göz önüne alınarak,
2. Araştırma ve geliştirmedeki başarısı ve yaratıcılık düzeyi,
3. Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. ilan edilen tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, derste istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15.00- 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 2 4
Araştırma/ Sunum hazırlama 5 2 10
Proje Sunumu hazırlama 5 2 10
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 10 2 20
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155515155535155315
ÖK.2555155555555
ÖK.3131115331
ÖK.43131135115135
ÖK.5555355333511555335