DERS ADI

: Takı ve Mücevher Üretim Teknolojisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 2336 Takı ve Mücevher Üretim Teknolojisi II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MÜJGEN EMRE

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu ders; takı ve mücevher temel üretimini, yüzey süsleme tekniklerini, süs taşlarının genel ve kimyasal özelliklerinin öğretilmesini, verilen projeler doğrultusunda eskiz aşamasından üretim aşamasına geçişin sağlıklı şekilde yürütülmesini, üretim aşamasında ortaya çıkabilecek sorunların çözülebilmesini, teknik bilgilerin üretim aşamasına öğrenci tarafından doğru şekilde yansıtılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Takı ve mücevher üretiminde metali çeşitli aletlerle şekillendirebilmesi ve tasarımında kullanacağı metali istenilen forma (plaka, tel vs.) getirebilmesi
2   Takı ve mücevher üretiminde kullanılan yüzey süsleme teknikleri ile ilgili genel bilgiye sahip olması ve tasarımlarında kullanabilmesi
3   Süs taşlarının genel ve kimyasal özelliklerini bilmesi ve ürünlerinde kullanabilmesi
4   Çizimlerini, öğrendiği üretim teknikleri doğrultusunda yapabilmesi
5   Metal ve benzeri malzemeleri kullanarak, alanı ile ilgili farklı ürünler üretebilmesi
6   Takı ve mücevher üretiminde yenilikçi bir yaklaşımla teknik geliştirme yetisinin olabilmesi, sorunlara akılcı çözümler getirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Takı üretimi ve Teknoloji dersi kapsamında verilecek proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
2 Projede uygulanacak özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje için geliştirilen eskizlerin değerlendirilmesi, çözümlemelerin yapılması ve öneriler.
3 Eskizlerin onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık.
4 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
5 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
6 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi. Süs taşları ile ilgili genel bilgilendirme yapılması, süs taşlarının araştırılması, örneklerinin incelenmesi ve arşivlenmesi ile ilgili ödev bilgilendirmesi
7 Tasarımların atölyede üretilmesi ve 2. proje bilgilerinin, gerekli malzemelerin, araştırma ve eskiz sürecinin öğrencilere aktarılması.
8 Projede uygulanacak temel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılması. Görsel araştırma ve eskiz geliştirme süreci. Proje için geliştirilen eskizlerin değerlendirilmesi, çözümlemelerin yapılması ve öneriler.
9 Eskizlerin onaylanması, üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerin yapılması ve ürün yapım aşamasına hazırlık.
10 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi. Süs taşları ile ilgili öğrenci araştırmalarının sınıf içerisinde görsel ve anlatımsal paylaşımı
11 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
12 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
13 Seçilen çizimlerin atölyede üretilmesi,
14 Değerlendirme Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
20th Century Jewelry: The Complete Sourcebook Peacock, John Thames & Hudson2002
Materıals And Desıgn: The Art And Scıence Of Materıal Selectıon In Product Desıgn , Ashby, Mıke;, 2005
Yardımcı kaynaklar:
1000 Rings: Inspiring Adornments for the Hand, Marthe Le Van, Lark Books, 2005
500 Necklaces: Contemporary Interpretations of a Timeless Form, Lark Crafts, 2006
Takılar ve Süstaşlarında Sembollerin Dili- Altan Türe,2004

Diğer ders materyalleri:
Dergiler (Schmuck Magazine, Jewellery Magazine), Mücevher ve Takı firmalarının Katalogları, Mücevher ve takı Firmalarının İnternet Siteleri, Tasarımcı Siteleri ve Blogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında; 1-Proje Bilgilendirme-Araştırma ve Eskiz Süreci:
Dersi veren eğitimci, verilecek proje bilgilerini, gerekli olan malzemeleri ve projenin sürecini öğrencilere aktarır. Proje için uygulanacak özel teknikler (granülasyon, telkari, ajur, oksidasyon vb) teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılır. Öğrencilerden, projenin niteliğine göre, görsel araştırma ve eskiz (çizim ya da ön uygulama) yapmaları istenir. Seçilecek olan eskizlerin verilen projeye uygunluğu değerlendirilerek ve tasarımdan üretime geçiş kriterleri göz önünde bulundurularak eskiz seçimi yapılır, ya da geliştirilmesi gereken eskizler için önerilerde bulunulur.
2- Üretim süreci, Jüri değerlendirmesi
Eskizlerin seçilip üretim kriterlerine göre teknik çözümlemelerinin yapılmasından sonra, varsa problemler çözümlenir. Daha sonra eskizlerin üretiminde kullanılacak malzemenin niteliği ve niceliği belirlenerek gerekli hazırlıklar yapılır. Her bir öğrencinin çalışması için atölyenin imkanları dahilinde üretim aşamaları listelenir ve üretime geçilir. Eskizden ürüne geçiş aşamasında karşılaşılabilecek sorunların paylaşımı sağlanarak, bu sorunların tüm öğrenciler tarafından gözlenerek öğrenmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1-Öğrenciye verilen proje ile ilgili yapmış olduğu araştırma ve eskiz sürecinden, üretimin gerçekleşmesine kadar olan aşamalarda gösterdiği performans, atölye çalışması sırasında üretimin teknik çözümlemelerine getirdiği akılcı yaklaşımlar, çalışmanın üretilebilirliğe ve kullanılabilirliğe uygunluğu, üretimdeki işçiliğin kalitesi göz önüne alınarak,
2- Öğrencinin atölye derslerine katılım durumu, öğrencinin atölye uygulamasında ve değerlendirme jürisinde gösterdiği performans dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Mücevher taşlarının araştırılarak sunulması
Takı üretim yöntemlerinin doğrultusunda eskizler arasından seçilenlerin üretilerek sunuma hazırlanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, derste istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mujgan.emre@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi, 12:00-12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Araştırma/Sunum hazırlama 5 1 5
Proje Eskizi hazırlama 7 1 7
Atölye uygulama çalışmaları 14 3 42
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155353511
ÖK.2555555115
ÖK.3535553333
ÖK.45535553311
ÖK.55335533353535
ÖK.6353555553555