DERS ADI

: Ayakkabı ve Saraciye Ürün Tasarımı III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 3341 Ayakkabı ve Saraciye Ürün Tasarımı III SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

CANAN ERDÖNMEZ

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Öğrencinin Ayakkabı ve Saraciye Ürün grubu tasarım süreci bilgi ve görselleştirme becerilerine hakim olabilmesi; belirlenen temalar doğrultusunda örnek projelerle; tasarımda yaratıcı fikir geliştirmek, tasarım aşamasında yararlanılan yöntemler çerçevesinde, tasarım sürecinin işleyişi, konuyla ilgili araştırma yapma yöntemleri, derlenen bilgilerin tasarım sürecinde nasıl etkin hale getirilebileceği, tasarım problemlerini belirlenmesi, problem çözme ve farklı tasarlama metotlarının öğretilmesi ve bu bilgileri pekiştirecek atölye çalışmalarıyla uygulamalar yaptırılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ayakkabı ve Saraciye Ürün grubu tasarım süreci bilgi ve görselleştirme becerilerine sahip olabilmesi,
2   Belirlenen bir tema doğrultusunda araştırma ve gözlem yapabilmesi ve tasarımlarında kullanabilmesi,
3   Belirlenen bir tema doğrultusunda hedef kitle belirleyebilmesi yaratıcı ve özgün fikirleriyle İmaj paftası, renk ve malzeme kartelâsı hazırlayabiliyor ve tasarımlarında kullanabilmesi,
4   Teknik-detay çözümlemelerini yapabiliyor ve bu bilgileri atölye çalışmalarında kullanabilmesi,
5   Tasarım sürecindeki problemleri tanımlayabilmesi ve çözüm önerileri sunabilmesi,
6   Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabilmesi,
7   Ayakkabı ve saraciye ürün tasarım III dersi kapsamında yapılan değerlendirme jürisinde, hazırladığı tasarımları ve sunumları savunabilmesi fikirlerini görsel ve sözlü olarak akıcı ifade edebilme becerilerine sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TED 3031 - İç Mekan Tekstileri Tasarımı I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi
2 Verilen tema doğrultusunda görsel ve teorik bilgi araştırması ve rapor ile sunulması, İmaj paftası çalışması ve renk kartelası hazırlanması Doku ve malzeme kartelası hazırlanması
3 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
4 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
5 Tasarım süreci
6 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
7 1. Proje için JÜRİ 2. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi
8 Verilen tema doğrultusunda görsel ve teorik bilgi araştırması ve rapor ile sunulması, İmaj paftası çalışması
9 Renk, doku ve malzeme kartelası hazırlanması
10 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
11 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
12 Tasarım süreci
13 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
14 2. Proje için JÜRİ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- J.C.Jones Seeds Design Methods Of Human Futures, 1970 , London
- BARNARD Malcolm, Art Design and Visual Culture, Ütopya Yayınevi, / Çeviren: Güliz Korkmaz, 2002, Ankara
- VAN EEGHEN Hester , Bag and Shoe Design, BIS Publishers B.V., 2008
- GERVAL Olivier,Fashion Accessories (Studies in Fashion), A & C Black Publishers Ltd, 2009
- TRASKO, Mary, Heavenly Soles: Extraordinary Twentieth-Century Shoes, Abbeville Press, USA, 1989
- SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories: Design Practice and Processes for Creating Hats, Bags, Shoes and More, Thames & Hudson, 2012
- COX, Caroline, Vintage Shoes, Carlton Books Ltd, London, 2008
- O KEEFFE, Linda, Shoes, A Celebration of Pumps, Sandals, Slippers&More Shoes, Workman Publishing Company, USA,1996,
- SEMMELHACK, Elizabeth, Heights of Fashion: A History of the Elevated Shoe , Periscope Publisher, Bata Shoe Museum , Toronto, Ontario Canada, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Öğrencinin tasarım ilkeleri ve tasarım sürecini uygulamalarını örnek projelerle öğrenebilmesi hedefiyle hareket eder; hedef kitleler belirlenir ve bilgiler araştırmalar ile desteklenir. Farklı öğretiler hedeflenerek 2 proje hazırlatılır. Tasarım süreci aşağıdaki sıralamayla yaptırılır.
Araştırma - Geliştirme ve Eskiz Süreci
Tasarım Süreci
Sunum Süreci

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUG TasarımUyg
2 APR AraşProSunumu
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu TUG * 0.50 + APR * 0.40 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1. Öğrencinin; eskiz ve uygulama süreçlerinde gösterdiği performans göz önüne alınarak,
2. Araştırma ve geliştirmedeki başarısı ve Yaratıcılık düzeyi,
3. Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

canan.erdonmez@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 5 2 10
Tasarım Projesi 10 2 20
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7