DERS ADI

: Takı ve Mücevher Tasarımı III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 3355 Takı ve Mücevher Tasarımı III SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PELİN DİKMEN

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin;
Moda aksesuar ürün grubu içerisinde yer alan; Mücevher ve takının , eskiz aşamasından ürüne dönüşmesine kadar geçen süreçte, taslak, eskiz, tasarım, malzeme seçimi ve üretimi yapabilmeleri , tasarım ölçütleri ve trend analizleri sonucunda özgün ve yaratıcı tasarımlar oluşturabilmeleri, tasarımlarını ürüne dönüştürürken malzeme ve teknik çözümlemeleri yapabilmeleri ve takı ve mücevher koleksiyonu hazırlayabilmeleri amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Takı ve mücevher tasarımında; yaratıcı ve özgün fikirler geliştirmesi
2   Yaratıcı ve özgün fikirlerini tasarıma dönüştürebilmesi ve problemleri çözebilmesi
3   Tasarım ölçütleri kapsamında takı ve mücevher tasarlayabilmesi
4   Takı ya da mücevher olarak tasarladığı ürünün malzeme seçimini yapabilmesi ve üretim tekniğini seçebilmesi
5   Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer öğrencilerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabilmesi, evrensel boyutta yenilikleri takip edebilmesi
6   Takı ve mücevher tasarlarken hedef kitleyi ve sunum tekniklerini belirlemesi
7   Yapılan tasarımların el çizimi ya da bilgisayar ortamında teknik ve sunum paftalarını hazırlayabilmesi
8   Takı ve Mücevher Tasarımı III dersi kapsamında yapılan değerlendirme jürisinde, hazırladığı tasarımları, teknik ve sunum çalışmalarını savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEB 3035 - Bilgisayar Destekli Baskı Tasarımı III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders doğrultusunda verilecek olan Proje kapsamında istenilen araştırma, eskiz ve tasarım süreci, sunum aşamaları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2 Proje verilmesi ve öğrencilerin yapacakları ön araştırma ile ilgili metodolojik sistemin açıklanması. Verilen proje konusunun çözümlemesi.
3 Proje araştırmalarının ve eskizlerin değerlendirilmesi
4 Proje tasarımlarının kontrolu ve ön jüri
5 Prezantasyon paftalarının kontrolu ve düzenlemeler, öneriler ve değerlendirmeler
6 Günlük Proje verilmesi ve değerlendirmenin yapılması
7 Proje verilesi ve proje kapsamında istenilen araştırma, eskiz ve süreç hakkında bilgilendirilme yapılması
8 Proje araştırmalarının ve eskizlerin değerlendirilmesi Düzeltmelerin yapılması
9 Proje tasarımlarının kontrolü ve ön jüri
10 Prezantasyon paftalarının kontrolu ve düzenlemeler, öneriler ve değerlendirmeler
11 Tüm projelerin eksiklerinin tamamlanması. Tasarım tartışmaları ve üretime geçiş
12 Tasarımların Üretimi
13 Tasarımların Üretimi
14 Değerlendirme Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Inspired Jewellery, Ursula Ilse- Neuman, Antique Collectors Club Dist, 2009
Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, Prof. Nigan Beyazıt,İstanbul 1994
Jewellery&Metalwork in TheArts&crafts Tradition, Elyse Zorn Karlin, USA, 1993
20th Century Jewelry: The Complete Sourcebook Peacock, John Thames & Hudson2002
A Fashıonable Hıstory Of Jewelry & Accessorıes , Reynolds Helen, Raıntree Publıshers, 2003
Materıals And Desıgn: The Art And Scıence Of Materıal Selectıon In Product Desıgn , Ashby, Mıke;, 2005
Design Methods .C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970

Yardımcı kaynaklar:
Clothıng And Jewelry , Macdonald Fıona, Crabtree Publıshıng Company, 2001
The Couture Accessory , Mılbank, Carolıne Rennolds, Harry N. Abrams Inc., Publıshers, 2002
Diğer ders materyalleri:
Dergiler (Schmuck Magazine, Jewellery Magazine, Goldnews ), Mücevher ve Takı firmalarının Katalogları, TrendBook,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
1- Araştırma:
Dersi veren Eğitimci, ders kapsamında verilen projenin açılımını (proje kapsamında beklenilen performansın neler olduğunu açıklar) yaparak, proje süreci aktarır. Eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözmesi gereken problemler konusunda çözüm önerilerinde bulunur ve öğrencileri çözüm üretme konusunda yönlendirir. Öğrencilerden verilen proje kapsamında görsel ve yazınsal araştırma yapmalarını ister.

2- Eskiz ve Tasarım Süreci:
Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin eskizleri, dersin ilk saatinden itibaren tüm sınıfın katılacağı bir süreçte değerlendirilerek projeye uygunluğu, özgünlüğü ve tasarıma dönüşebilme kriterleri tartışılır ve sadece dersi veren eğitimci değil, öğrencilerin de eskizler hakkında aktif olarak yorum yapabilmesi sağlanarak, beyin fırtınası yapabilecekleri bir ortam oluşturulur. Seçilen eskizler, tasarım ölçütleri ve öğrencinin yaratıcı gücü kapsamında tasarıma dönüştürülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.20 +ODV * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- öğrencinin verilen proje ile ilgili yaptığı araştırma, eskiz sürecinden tasarımın sonlamasına kadar olan sürede gösterdiği performans ( fikir üretmesi, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkarması, ders içerisinde yapılan tasarım çözümlemeleri ve değerlendirme süreçlerine düşünsel ve sözel olarak katılımı), tasarımların projeye uygunluğu, tasarımların malzeme seçimi ve üretim tekniklerinin belirlenmesinde gösterdiği başarı, tasarımların proje doğrultusunda üretilebilirliği ve kullanılabilirliği (ergonomi), tasarımların teknik ve sunum paftalarının tasarım sunum kriterlerine uygunlu göz önüne alınarak ,
2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ders değerlendirme aşaması;
1- öğrencinin verilen proje ile ilgili yaptığı araştırma, eskiz sürecinden tasarımın sonlamasına kadar olan sürede gösterdiği performans ( fikir üretmesi, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkarması, ders içerisinde yapılan tasarım çözümlemeleri ve değerlendirme süreçlerine düşünsel ve sözel olarak katılımı), tasarımların projeye uygunluğu, tasarımların malzeme seçimi ve üretim tekniklerinin belirlenmesinde gösterdiği başarı, tasarımların proje doğrultusunda üretilebilirliği ve kullanılabilirliği (ergonomi), tasarımların teknik ve sunum paftalarının tasarım sunum kriterlerine uygunlu göz önüne alınarak ,
2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pelin.demirtas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğr. Gör. Pelin Dikmen Cuma Günü Saat: 13:00-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Araştırma/Sunum hazırlama 12 1 12
Proje Sunumu hazırlama 12 1 12
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 14 2 28
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8