DERS ADI

: Tasarım ve Sunum Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 1305 Tasarım ve Sunum Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEŞEM ERTAN AYATA

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Tasarım düşüncesi, kavramsal kurgu oluşturma, problem tanımlama, yaratıcı düşünce disiplinine ağırlık vererek tüm tasarım hikayesi içinde adımları, adımlarla ilgili temel teknikler ve amaçlarını teorik bilgi aktarımı ve küçük ölçekli tasarım uygulama deneyimleri ile birleştirerek daha sonraki eğitim yıllarında öğrencinin alacağı bilgi ve edineceği deneyimi daha verimle kullanacak düşünme, araştırma, kurgulama ve sunma becerilerine altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanabilmesi
2   Yaratıcı düşünce metotlarını bilmesi, ihtiyaca göre seçerek kullanabilmesi
3   Tasarımla ilgili durum, işleyiş, davranış ve nesneleri soyut kavramlara indirgeyebilmesi
4   Uzmanlık alanı dışı etkenlerdeki (toplumbilim, sanat, iklim, ekonomi, teknoloji vs.) durum, değişim ve yeniliklerle tasarım arasındaki etkileşimi kavrayabilmesi
5   Çok yönlü düşünerek, tasarım sürecinin ilk adımından itibaren, özgün yaklaşımlar sergileyebilmesi
6   Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına ), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olması
7   Kavramsal tanımlamadan prototip üretimine kadar tüm evreleri, sıralarını, gerekliliklerini tanıması
8   Bilgi, yaratım ve düşüncelerini üçüncü şahısların anlayabilecekleri şekilde farklı ortamlarda (medyalarda) ifade edebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım nedir, ne değildir. Tasarıma süreç yaklaşımı. Örnek objeler.
2 Tasarım hakkında yanlış (eksik bilinenler). Nitelik ve niceliksel kurgular.
3 Tasarımda tanım oluşturma metodları. Örnek analizi.
4 Yaratıcı düşünce teknikleri. Deneme çalışması
5 Tasarım uygulama ve üzerindeki etkenler. Analiz ve örnek uygulama
6 Fikirden ürüne tasarım süreci (teknik). Örnek incelemesi
7 Ara Sınav
8 Tasarımda deneyim etkeni. Örnek analizi.
9 Elle tutulamayan nitelikler ve tasarım değeri
10 Tasarımın evrimi.
11 Tasarım aşama dökümantasyonu ve sunumu.
12 Fikri göstermek yerine "anlatmak".
13 Dönem çalışması ön değerlendirme
14 Düşünden ürüne tasarım süreci (duyumsal)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dersle ilgili ana kaynak eğitim dilinde mevcut değildir. Ders notları yeterlidir.
"Design Methods" C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970
Yardımcı kaynaklar:
Yaratıcı süreç ile ilgili her türlü akademik araştırma. Psikoloji ve algı bilim alanlarından alınmış muhtelif redakte metinler.

Diğer ders materyalleri:
Sunum uygulamaları için standart ve her türlü alternatif malzeme, ortam.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
Öğrencilere metodoloji bilgileri ile eşzamanlı olarak tasarım tarihinden örnekleri üzerinde tartışacak ortam oluşturulur. Alternatifler üretmeye yönlendirerek "var olan tasarımları onlar yapsalar ve ders içeriğindeki metodları uygulasalar ne sonuçlar çıkardı" kurgusunda simulasyonlar yaptırılır. Tanınmış markalar ve tasarım kimlikleri üzerine araştırma konuları verilir. İnceledikleri markaları tanıtmaları ve markanın ürün gamın ile tamamen ilgisiz bir ürünü için tasarım önerileri getirmeleri istenir. Sıradan ve günlük (tanıdık objelerin) tasarımlarını evrimsel bağlamda incelemeleri istenip; işlevi, formu, deneyimi yeniden kurgulayarak tasarlamaları istenir.
Ayrıca yazılı sınavlarda direk soruların cevapları hariç her konuyu yüksek sesle tartışmak serbest bırakılarak metodlar, konu içerikleri ve datayları kavramaları pekiştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + DKL * 0.10 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar konularla ilgili teknik bilgilere daha iyi hakim olmaları ve konu hakkında yorum yapabilme yetilerini de ölçmek amacıyla yapılır.
Ödevler ve sunumlar metodolojinin yanı sıra hem aktarmaları gereken materyali hem de kendilerini ifade etme yetileri sorgulanmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve katılım azami önem taşır.
Sınav standart kriterlerinin yakalanması halinde verilen ödevlerin tam ve zamanında teslimi, talep edilen süreç dökümantasyonu normal koşullarda başarısız olmamak için yeterli olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders akışını öğrencilerin talep ve ilgileri ile gerçek zamanlı olarak manipüle edilmektedir. Zira kaynak önerilmeyen bir içerik söz konusu olduğundan bireysel katılım ve ilginin aktif olmadığı koşullar bilgi aktarımı hariç tüm unsurları engellediğinden amaca hizmet etmeyen koşullardır. Öğrencilerin gerek sınav gerekse sunumlarda; destek, anlama ve/veya eleştiri amaçlı katılımları bireysel iletişim becerilerinin yanı sıra öz saygılarını pekiştirerek sıra dışı yaklaşımlar kurgulayabilmelerine zemin yaratmaktadır.
Tüm bu koşullar ders sırasında deneyimlenmekte ve önceden bildirilen ve hazırlan...

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesem.ertan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri saat: 12:30- 13:00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Proje hazırlama 10 4 40
Ödev/ Sunum hazırlama 3 3 9
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8