DERS ADI

: Bünye Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRS 4024 Bünye Tasarımı SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ PINAR ÇALIŞKAN GÜNEŞ

Dersi Alan Birimler

Seramik
Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Seramik çamurları ile ilgili temel bilgiye sahip olarak, çamur tasarımını gerçekleştirme doğrultusunda, seramik çamurlarının ve hammaddelerinin tanıtılması, çeşitlerinin belirtilmesi, üçgen diyagramın öğretilmesi, kimyasal ve minorolojik bileşimlerin hesaplanması, öğrencinin belirlediği çamur üzerine teorik ve uygulamalı araştırma yapması ve elde edilen ürüne testlerin yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seramik çamurların üçgen diyagramla çeşitlerinin belirtebilmesi, oksit ve hammaddelerinin tanıtabilmesi, kimyasal ve minorolojik hesapları bilebilmesi
2   Belirlediği çamur konusu ile ilgili teorik araştırma yapabilmesi
3   Hammaddelerini belirleyip, üçgen diyagram doğrultusunda çeşitli oranlarda çamurlar hazırlayabilmesi
4   Elde edilen çamurlara testler yapılarak değerlendirebilmesi ve rapor halinde sunabilmesi
5   Seçilen çamurla üç boyutlu form yapabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seramik çamurların sınflandırılması ve çeşitlerinin tanıtılması, sıra giren oksitleri ve hammaddeleri belirtilmesi, üçgen diyagramın açıklanması
2 Kimyasal bileşimi bilinen hammaddenin minorolojik bileşiminin hesaplanması
3 Minorolojik bileşimi bilinen verilen bir çamurun reçetesininhesaplanması
4 Araştılacak olan çamur belirlenir, teorik araştırma yapılır.
5 Teorik araştırma
6 Üçgen diyagramlar oluşturulur ve hammaddeler belirlenerek reçeteleri hesaplanır ve küçük denemeler yapılır.
7 Labratuvar çalışması
8 Labratuvar çalışması
9 Labratuvar çalışması
10 Labratuvar çalışması
11 Labratuvar çalışması
12 Labratuvar çalışması
13 Seçilen çamurla üç boyutlu formlar yapılması
14 Projenin ve ödevin birlikte teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Seramik teknolojisi ve Uygulamaları, Prof. Ateş Arcasoy
Yardımcı kaynaklar: Seramik teknolojisi, Prof. Zeliha Mete

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Çamur konusunda teorik bilgi dersi veren öğretim elemanı tarafından verildikten sonra, öğrenci belirlenen çamur konusunda teorik uygulamalı araştırma yapar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin proje ve raporun tesliminden elde edilecek puan, projeyi ve raporu zamanında teslim etmesine ve projenin, raporun niteliğine, düzenli olarak, yaratıcı ve araştırmacı çalışmalar yapmasına göre değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak
değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.caliskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Ödev ve sunum değerlendirme 1 2 2
Proje değerlendirme 1 2 2
Ödev ve sunum değerlendirme 1 14 14
Proje değerlendirme 1 14 14
Ödev ve sunum değerlendirme 1 2 2
Proje değerlendirme 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5