DERS ADI

: Kent Seramiği I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRS 4015 Kent Seramiği I SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEMDUHA CANDAN GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Seramik
Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Kent seramiğinin günümüz ve tarihsel süreç içerisindeki önemli örnekleri üzerinde durularak temel karakteristikleri vurgulanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kent kültürü, kent kimliği kavramı, kentli olmanın bilinci hakkında bilgi sahibi olabilmesi
2   Tarihsel ve kültürel birikim içinde kent mobilyalarının önemini bilmesi
3   Seramik malzemenin kentin dokusuyla buluşması ve uygunluğunu bilmesi
4   Kent ve kentli hakkında bilgi sahibi olmanın mimari mekanlara dayandığını bilmesi
5   Kent kimliğinin oluşmasının birikimle gerçekleşeceğini bilmesi
6   Kente ait mekanların kent kimliğini ve dolayısıyla kültür birikimini oluşturduğunu bilmesi
7   Seramik sanatının kent estetiğine etkisini bilmesi
8   Seramik malzemenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini bilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kent kültürü, kent mobilyaları, dış mekanda seramiğin kullanım alanları
2 Mimaride seramiğin tarihsel gelişimi
3 Anadolu mimarisinde seramik (Selçuklu)
4 Anadolu mimarisinde seramik (Osmanlı)
5 Fas mozaikleri
6 Talevera seramikleri
7 Mimaride Mayolika uygulamalar
8 Endülüs Emevi sarayı (El Hamra)
9 Antoni Gaudi
10 Art Nouveau akımı mimaride seramik örnekleri
11 Ulla Viotti ,Jun Kaneko
12 Ulla Viotti ,Jun Kaneko
13 Ucki Kossdorf- Paloma Terres
14 Ödev ve sunumların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Anadolu da Türk Sanatı ve Mimarisi, İlhan Akşit
Yardımcı kaynaklar: Antoni Gaudi, Rainer Zerbst
Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri, Rüçhan Arık-Oluş Arık
Design and colour in Islamic Architecture, Barry Michael
Mimarlık Kavramları, Doğan Kuban
Tarih çncesinden Bizansa, Nermin Sinemoğlu
Brickworks, Yazarı çeşitli
1000 tiles, Yazarı çeşitli
Zillij, Yazarı çeşitli
Seramik malzemenin şehir dokusu içerisinde yer alış sorunları ve çözüm önerileri, Lerzan Özer Yeltan
Anadolu da Türk çini sanatının gelişmesi, Şerare Yetkin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ulusal ve uluslar arası ölçekte dış mekan seramiklerinin araştırılarak seminer şeklinde sunumu...

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci, verilen süre içinde yaptığı bir araştırma ödevi ve bunu seminer şeklinde sunması ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, araştırma konularının derse uygun olması, istenen süre içinde sunma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. %80 derse katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Geciken proje teslimlerinde öğrenci derse devam etmiş olsa bile başarısız kabul edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

candan.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev ve sunum hazırlama 3 5 15
Ödev ve sunum değerlendirme 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8