DERS ADI

: Dekor Teknikleri ve Uygulamaları III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 4013 Dekor Teknikleri ve Uygulamaları III ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

FÜSUN ÇÖVENOĞLU

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin seramik tasarımında bisküvi pişirimi sonrası seramik yüzeyde sırlama öncesi sıratlı boyama tekniği esasına dayanan dekor tekniklerinden teorik ve uygulamalı olarak bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenir. Kültürel mirasımız olan İznik ve Kütahya seramikleri hakkında detaylı bilgi verilerek bu seramiklerin reprodüksiyonları uygulanır. Teknik kavratıldıktan sonra özgün ve yaratıcı tasarımlarla projeler geliştirilir. Böylece öğrenciye kültürel bilgi edinmenin yanı sıra tekniği diğer tekniklerden ayırt edebilme ve uygulayabilme yetisi kazanması sağlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seramik tasarımında pişirim öncesi ve sonrası uygulanan dekor teknikleri hakkında temel bilgileri ders sürecinde kavrayabilmesi ve bu bilgileri kullanarak dekor uygulaması yapabilecek yeterlikte teknik bilgi ve donanıma sahip olabilmesi
2   Özgün ve yaratıcı tasarım yapabilme formasyonuna ve altyapısına sahip olabilmesi
3   Seramik malzemeyi şekillendirme ve dekor tekniğini doğru kullanabilme becerisine sahip olabilmesi
4   Seramik dekor tasarımının gerektirdiği teknik donanımları doğru kullanabilmesi ve uygulayabilmesi
5   Tasarım ve uygulama sürecinde zamanı doğru kullanabilme ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kapsamında uygulanacak dekor tekniklerinin teorik olarak anlatılması ve örneklerin gösterilmesi
2 Kullanılacak malzeme temini.Birinci proje eskiz ve tasarım aşaması
3 Uygulama yapılması
4 Uygulama yapılması. İkinci proje konusu ile ilgili teorik bilgilerin paylaşılması.
5 İkinci proje eskiz ve tasarım aşaması
6 Uygulama yapılması
7 Uygulama yapılması. Üçüncü proje konusu ile ilgili teorik bilgilerin paylaşılması.
8 Üçüncü proje eskiz ve tasarım aşaması
9 Uygulamaların yapılması
10 Uygulamaların yapılması
11 Uygulamaların yapılması
12 Bisküvi pişirimi
13 Sırlı Pişirim
14 Sunum, ödev ve proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jacqui Atkin, Pottery Basics ,
Jo Connel, The Potter s Guide to Ceramic Surface
Susan Peterson, Jan Peterson , Seramik Yapıyoruz
Mary Wondrausch SlipWare
Kenneth Clark The Potter s Manual
Anton Reijnders The Ceramic Process
Hülya Bilgili Kütahya Çini Ve Seramikleri
Yardımcı kaynaklar: Ceramic Art and Perception Avustralya Seramik Derneği süreli yayını
Ceramic Monthly Amerikan Seramik Derneği süreli yayını

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, bilimsel tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin üzerinde çalıştığı projelerin zamanında ve belirlenen kriterler çerçevesinde tamamlanmış hali değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, malzeme, teknik ve tasarım ilişkisini kurma, disiplinli çalışma, zamanı iyi kullanma ve projeyi belirlenen program içinde tamamlama, sonuçlanan projeyi uygun biçimde takdim etme.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. %80 derse katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak
değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde öğrenci derse devam etmiş olsa bile başarısız kabul edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

covenoglufusun@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11:00 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Atölye kapsamındaki çalışmalar (Proje hazırlık) 14 2 28
Ödev Hazırlama 6 1 6
Sunum Hazırlama 1 2 2
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5