DERS ADI

: Çağdaş Seramik Sanatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 4008 Çağdaş Seramik Sanatı II ZORUNLU 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEMDUHA CANDAN GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin, dünyada çağdaş seramiğin gelişimi, öncü olmuş seramik sanatçıları ve günümüzde sanatıyla öne çıkmış seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlar. Aynı zamanda, öğrencileri alanları ile ilgili araştırma yapma, araştırmalarını izleyicilere sunma yetkinliğini ve alanına dair güncel gelişmelerini takip etme bilincini kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
2   Alanında öncü olmuş yabancı seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması
3   Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi
4   Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi
5   Alanına ait bir konuda araştırma yapabilme ve araştırmalarını hazırladığı bir sunumla izleyici ile paylaşabilme çıkabilecek soruları Cevaplayabilme yetkinliğine sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünyada çağdaş seramiği gelişimi.
2 Öğrenci sunumu ve tartışma.
3 Öğrenci sunumu ve tartışma.
4 Öğrenci sunumu ve tartışma.
5 Öğrenci sunumu ve tartışma.
6 Öğrenci sunumu ve tartışma.
7 Öğrenci sunumu ve tartışma.
8 Vize Sınavı
9 Öğrenci sunumu ve tartışma.
10 Öğrenci sunumu ve tartışma.
11 Öğrenci sunumu ve tartışma.
12 Öğrenci sunumu ve tartışma.
13 Öğrenci sunumu ve tartışma.
14 Öğrenci sunumu ve tartışma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Postmodern Ceramics - Mark Del Vecchio, 500 Ceramic Sculptures - Suzanne J. E. Tourtillott Ceramic Monthly, Ceramic Art And Perseption, Ceramic Technical, Neu Ceramic, Ceramic De Verre, Seramik Federasyonu Dergisi.
Yardımcı kaynaklar: Sanatçı web sayfaları ve konu ile ilgi makaleler
Diğer ders materyalleri: Hocanın kişisel agörsel arşivi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1 Ders
Öğrencinin sunumunu desteklemek üzere konuya giriş ve tamamlayıcı bilgi vermek
2. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırmayı izleyiciler önünde görsellerle sunumu ve ortaya çıkan sorular üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrencinin Derste geçen temel kavram ve konuları ne kadar kavradığını ölçmek üzere dönem içinde yapılan bir vize ve dönem sonunda yapılan final sınavları.
2. Öğrencinin dönem içi yaptığı araştırma ödevi ve sunumunda gösterdiği başarı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin % 70 ine katılmak zorunludur
2 Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır
3 - Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

candan.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 12 12
Vize Sınavı 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 41

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5