DERS ADI

: Endüstriyel Seramik Tasarımı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRU 3004 Endüstriyel Seramik Tasarımı II SEÇMELİ 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. EFE TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Seramik
Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Endüstriyel seramik alanında form, fonksiyon, estetik, ergonomi ve tasarım ilkeleri dikkate alınarak özgün tasarımlar yaratabilmek ve bu tasarımların üretimlerini gerçekleştirmek dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin, endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi,
2   Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi,
3   Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi,
4   Projelerini bilgisayar ortamındaki tasarım programlarını kullanarak gerçekleştirebilmesi,
5   Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi,
6   Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi,
7   Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi,
8   Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Projenin ve alınacak malzemelerin ilanı.
2 Malzeme temini proje tasarım eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi.
3 Eskizlerin onaylanarak teknik çözümlemelerinin yapılması ve yardımcı malzemelerin hazırlanması Konuyla ilgili teorik bilgilerin paylaşılması.
4 Projenin model aşamasına başlanması. Konuyla ilgili teorik bilgilerin paylaşılması.
5 Model aşamasının bitirilmesi ve modelin kritiği.
6 Modelin değerlendirilmesi sonucunda yapılacak değişiklikler
7 Projede kullanılacak bünyenin hazırlanması ve sırın belirlenmesi. Kalıp hazırlık.
8 Kalıp aşaması.
9 Model kalıplarının yapımı ve sunum dosya içeriğinin tamamlanması
10 Model kalıplarının sonlandırılması ve sunum dosya içeriğinin tamamlanması.
11 Projenin dökümle şekillendirilmesi ve bisküvi pişirimi. Projenin paftalarına ilişkin eskiz çalışmasının değerlendirilmesi.
12 Projenin dökümle şekillendirilmesi ve bisküvi pişirimi.
13 Sırlama ve sır pişirimi. Sunum hazırlığı.
14 Sunum ve projenin değerlendirilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998
MARTIN, Andrew; The Essential Guide to Mold Making & Slip Casting , Lark Books-2007
Yardımcı kaynaklar:
ÇAM, İ.Alp; Seramik Üretiminde Alçı Model ve Kalıp Yapımı, Kalıp Problemleri ve Çözümleri, DEÜ-SBE-Sanatta Yeterlik Tezi İzmir 2000
YILMAZER, Yunis ; Alçı Şekillendirme, Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri Apa Pazarlama- 2008
REJINDERS, Anton; The Ceramic Process: A Manual and Source of Inspiration for Ceramic Art and Design- University of Pennsylvania Press - 2005
KURA, Hande; Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri , Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 1989
BAYAZIT, Nigan; Tasarımı Anlamak , İdeal Yayıncılık, İstanbul 2008
READ, Herbert; Sanat ve Endüstri-Endüstriyel Tasarım İlkeleri , , İ.T.Ü., Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul 1973
Diğer ders materyalleri:
Montaj Katalogları
TSE Standartları Föyleri
Teknik Geziler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi güncel eğilimler doğrultusunda önermiş olduğu projelerin piyasa araştırmaları, katalog araştırmaları, literatür taramaları sonrasında öğrencilerden serbest elle çizilmiş konuyla ilgili tasarımlarının bulunduğu bir sunum dosyası hazırlamasının ister. Hazırlanmış olan bu tasarımlar üzerinde gerekli olan düzeltmeler, öneriler ve çözümler görüşüldükten sonra ölçekli kroki çizimler (eskizler) oluşturulur. Bu ölçekli kroki çizimler üzerinde; üretim esnasında meydana çıkabilecek problemler ve üretim zorlukları tartışılır. Onay alan kroki çizimlerden projenin 1/1 boyutunda teknik resimlerinin çizilmesi istenir. Teknik çizimi gerçekleştirilen tasarım, alçı model uygulama, alçı model kalıbı oluşturma, seramik döküm çamuruyla şekillendirme ve seramik ürünün pişirilmesi yöntemlerinin uygulanmasıyla gerçekleştirilecektir. Öğrenci ayrıca verilen proje ile ilgili teorik araştırma ödevi hazırlama, dönem sonu projelerinin sunumu ve sergilenmesinden de sorumlu olacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Puanlama, verilen projeye uygun özgün tasarım oluşturma, teknik çözümleme ve teknik çizim oluşturma, model ve kalıp yapımındaki hassasiyet, konuya ilişkin teorik araştırmanın niteliği, sunum dosyası ve yapılan çalışmanın sergilenmesi üzerinden yapılacaktır. Ayrıca atölye temizliğine ve ekip çalışmasına ilişkin öğrencinin göstermiş olduğu bireysel hassasiyet de göz önünde bulundurulacaktır. Ders iki seans olarak uygulanacak, her seansın başında ve sonunda öğrencinin derse katıldığına dair imza alınacak, seansa katılmayan öğrenci, katılmadığı seans süresi boyunca devamsız sayılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3- Verilen projelerin zamanında teslimi önemlidir ve katılım zorunludur.
4-Öğrenci, atölyedeki elektrik motorlu cihazların ve el aletlerinin usulsüz kullanımı sonucu doğacak problemlerden kendisi sorumlu olacaktır.
5-Öğrenci atölyenin temizliğinden sorumlu olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

efe.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşaba:13.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 4 52
Ödev ve sunum değerlendirme 1 4 4
Proje değerlendirme 1 4 4
Ödev ve sunum değerlendirme 1 40 40
Proje değerlendirme 1 40 40
Ödev ve sunum değerlendirme 1 4 4
Proje değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8