DERS ADI

: Fiziksel Aktivite ve Sağlık Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EFZ 6043 Fiziksel Aktivite ve Sağlık Araştırmaları SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Egzersiz Fizyolojisi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. OSMAN AÇIKGÖZ

Dersi Alan Birimler

Egzersiz Fizyolojisi Doktora

Dersin Amacı

Hareketsiz yaşamın riskleri, fiziksel aktivitenin yararlarının öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel aktivite ve mortalite arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
2   Fiziksel aktivite ve kardiyovasküler hastalıklar arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
3   Fiziksel aktivite ve diyabetes mellitus arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
4   Fiziksel aktivite ve obezite arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
5   Fiziksel aktivite ve yaşlılık arasındaki ilişkiyi açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Fiziksel Aktivite ve Mortalite
3 Fiziksel Aktivite ve Mortalite Makaleleri
4 Fiziksel Aktivite ve Kardiyovasküler Hastalıklar
5 Fiziksel Aktivite ve Kardiyovasküler Hastalıklar Makaleleri
6 Fiziksel Aktivite ve Diyabetes Mellitus
7 Fiziksel Aktivite ve Diyabetes Mellitus Makaleleri
8 Arasınav
9 Fiziksel Aktivite ve Obezite, Metabolik Sendrom
10 Fiziksel Aktivite ve Obezite, Metabolik Sendrom Makaleleri
11 Fiziksel Aktivite ve Yaşlılık
12 Fiziksel Aktivite ve Yaşlılık Makaleleri
13 Fiziksel Aktivite ve Ruh Sağlığı
14 Fiziksel Aktivite ve Ruh Sağlığı Makaleleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Hardman AE, Stensel DJ, Physical Activity and Health, Second Edition, Routledge, 2009
Yardımcı kaynaklar:
1. Bouchard C, Blair SN, Haskell WL, Physical Activity and Health, Second Edition, Human Kinetics, 2012.
2. Woolf-May K, Exercise Prescription: Physiological Foundations, First Edition, Churchill Livingstone, 2006.
3. Buckley J, Exercise Physiology in Special Populations, First Edition, Churchill Livingstone, 2008.
4. McArdle WD, Katch FI, Katch VL, Exercise Physiology, Sixth Edition, Lippincott Williams and Wilkins, 2007.
5. Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL, Physiology of Sport and Exercise, Fourth Edition, Human Kinetics, 2008.
6. Stocchi V, De Feo P, Hood DA, Role of Physical Exercise in Preventing Disease and Improving the Quality of Life, First Edition, Springer, 2007.
7. Dishman RK, Heath GW, Lee I-M, Physical Activity Epidemiology, Second Edition, Human Kinetics, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 6 10 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 233

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555544444444
ÖK.2555544444444
ÖK.3555544444444
ÖK.4555544444444
ÖK.5555544444444