DERS ADI

: ÇAĞLAR BOYUNCA SERAMİK BEZ.YÖNT.I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 6035 ÇAĞLAR BOYUNCA SERAMİK BEZ.YÖNT.I ZORUNLU 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Çağlar boyunca dünyanın farklı coğrafyalarında seramik formların yüzeylerinde estetik farklılık yaratmak üzere bezenmesinde kullanılan yöntemlerin neden sonuç ilişkisi içinde, üst düzeyde araştırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bezeme yöntemleri üzerine üst düzeyde bilgi sahibi olması
2   Bezeme yöntemlerinin ortaya çıktığı toplumla ve dönemle olan ilişkisini analiz ederek düşünce üretebilmesi
3   Üretmiş olduğu düşüceleri sözlü veya yazılı bir şekilde başkalarıyla paylaşabilmesi, tartışıp savunabilmesi
4   Sahip olduğu üst düzeydeki bilgiyi kullanarak sanat kurullarınca kabul edilen özgün sanat eseri üretebilmesi
5   Alana katkıda bulunabilecek yenilikler yapabilmek üzere deneysel çalışmalar yapabilmesi ve/veya ulusal, uluslar arası araştırma grupları içinde yer alabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin içeriği ile ilgili açıklamalar ve yapılacak araştırmalar hakkında bilgi verilmesi.
2 Seçilen Araştırma konuları üzerine tartışmalar.
3 Seçilen Araştırma konuları üzerine tartışmalar.
4 Seçilen Araştırma konuları üzerine tartışmalar.
5 Uygulama eskizleri üzerine tartışmalar.
6 Uygulama eskizleri üzerine tartışmalar.
7 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
8 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
9 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
10 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
11 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
12 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
13 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
14 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Lüster Sevim Çizer, World Ceramics- Robert Charleston, Ten Thousand Years of Pottery-Emmanuel Cooper, Ceramics from Islamic Lands Oliver Watson
Yardımcı kaynaklar: Seramik alanında süreli yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Üzerine araştırma yapılacak konunun, sınıf tartışmalarında öğrencilerle beraber irdelenmesi.
2. Ders ve Atölye Çalışmaları
Üzerinde araştırma yapılan konuya dair uygulamanın, eskizler üzerinden değerlendirilmesi, üretimi sürecinde, uygulamanın denetlenmesi ortaya çıkan problemler ve çözümleri üzerine tartışma, uygulama yöntemlerine ait teorik bilgilerin aktarılması.
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırma ve uygulamasını izleyiciler önünde sunumu ve uygulama üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 UYG Uygulama
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 +UYG * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öncelikle değerlendirme uygulaması sonuçlanmış, bitmiş çalışma üzerinden yapılacaktır.
2. Dersin değerlendirmesinde, yapılan araştırmanın derinliği, uygulamada yenilikçi yaklaşım ve gösterilen beceri göz önüne alınacaktır.
3. Yapılan araştırmanın, hazırlanan bir sunum dosyasıyla sunulması, sunumda öğrencinin araştırma ve uygulamasını savunması ve sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 9 72
Ders dışı atölye çalışması 8 6 48
Ödev/Sunum hazırlama 1 40 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.2555544444
ÖK.3555544444
ÖK.45445555
ÖK.5555555555552