DERS ADI

: BİÇİM VE İŞLEV İLİŞKİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5059 BİÇİM VE İŞLEV İLİŞKİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ALİ TEMEL KÖSELER

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin lisans eğitiminde kazandığı şekillendirme ve tasarım konusunda bilgisini ileri düzeye taşımayı, biçimin işlevle olan ilişkisini irdelemeyi ve bu ilişkiyi göz önüne alarak tasarım yapabilme yetkinliği kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biçim ve fonksiyon kavramları arasındaki ilişki hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmesi
2   Alanında biçim ve fonksiyon ilişkisini irdeleyebilmesi ve eleştirel düşünce üretebilmesi
3   Verilen soyut veya somut bir temadan yola çıkıp fonksiyonla bağlantı kurarak ileri düzeyde sanatsal düşünce üretebilmesi
4   Alanında gerçekleşen gelişmeleri takip edebilmesi
5   Üretmiş olduğu düşünceyi yazılı veya sözlü olarak ifade edebilmesi ve savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin hedefleri üzerine konuşma.
2 Biçim ve fonksiyon kavramlarının tartışılması
3 Biçim fonksiyon ilişkisinin tartışılması
4 Biçim fonksiyon ilişkisinin örnekler üzerinden tartışılması.
5 Biçim fonksiyon ilişkisinin örnekler üzerinden tartışılması.
6 Biçim fonksiyon ilişkisinin örnekler üzerinden tartışılması.
7 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı tasarımların biçim ve fonksiyon ilişkisi içinde tartışılması.
8 sınav
9 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı tasarımların biçim ve fonksiyon ilişkisi içinde tartışılması.
10 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı tasarımların biçim ve fonksiyon ilişkisi içinde tartışılması.
11 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı tasarımların biçim ve fonksiyon ilişkisi içinde tartışılması.
12 Verilen tema doğrultusunda öğrencilerin yaptığı tasarımların biçim ve fonksiyon ilişkisi içinde tartışılması.
13 Genel değerlendirme.
14 Genel değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ara sınav.
2. Dersin değerlendirmesinde, tasarımdaki yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım ve temayla paralelliği göz önüne alınacaktır.
3. Yapılan araştırmanın, seminer olarak izleyenlerle paylaşılması, seminerde öğrencinin araştırma sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Sınıf tartışmalarında öğrencilerle beraber, örnekler üzerinden biçim ve fonksiyon kavramlarının ve bu kavramların aralarındaki ilişkinin irdelenmesi.
2. Ders ve Atölye Çalışmaları
Öğrencilerin kendilerine verilen tema doğrultusunda biçim ve fonksiyon ilişkisini göz önüne alarak yaptığı tasarım üzerine tartışmalar.
3. Sunum
Öğrencilerin yaptığı tasarımı ve ürettiği düşünceyi izleyiciler önünde sunumu ve üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum/Rapor
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara sınav.
2. Dersin değerlendirmesinde, tasarımdaki yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım ve temayla paralelliği göz önüne alınacaktır.
3. Yapılan araştırmanın, seminer olarak izleyenlerle paylaşılması, seminerde öğrencinin araştırma sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

temel.koseler@deu.edu.tr tel : 535 5924107

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum/seminer hazırlama 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.255555252
ÖK.35555555555552
ÖK.45555555555554
ÖK.55555555555554