DERS ADI

: Gel.Türk Sanatlarında Görsel Algılama II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6164 Gel.Türk Sanatlarında Görsel Algılama II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Öğrencilere; Görsel algılamanın temel prensiplerinden yola çıkılarak geleneksel sanatlarda görsel algının varlığını öğretmek ve üretimlerinde algıyı hissettirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Görsel algılama hakkındaki bilgileri kavrayabilmesi
2   2.Görsel algılamanın temel prensiplerini bilerek alıntıyabilmesi
3   3. Geleneksel sanatlarda kompozisyon, renk ve motif örüntülerinin farkına varabilmesi
4   4.Algısal bütünlüğe ulaşabilmesi ve değerlendirilir düzeye taşıması
5   5. Aldığı ödevlerde, araştırmaları, çizimleri ile sunum yapacak hale gelebilmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Derse ilişkin yayın ve materyallerin tanıtılması
2 2. Görsel algılama prensiplerini barındıran eserlerin örneklendirilmesi
3 3.Modern sanatlarda görsel algı kuramlarının yeri ve öneminin anlatılması
4 4.Modern sanatlarda ve geleneksel sanatlarda görsel algının kavram ve işleyiş olarak anlatılması
5 5.Geleneksel sanatlarda görsel algının anlatılması
6 6.Geleneksel sanatlarda görsel algının tartışılması ve değerlendirilmesi
7 7.Arasınav
8 8.Renk, şekil, motif, form, vb. algı konularının modern sanatta ve geleneksel sanatlarda yeri ve önemini belirtecek araştırma ve ödevlerin yapılması
9 9. Klasik bir kompozisyon üzerinde tartışılması
10 10.Geleneksel sanatlar konulu bir kompozisyonun modern sanat kavramları ile ilişkilendirilmesi
11 11.Verilen araştırma ve ödevler üzerinde tartışılması
12 12.Araştırma ve ödevler üzerinde genel değerlendirme
13 13.Araştırma, ödev sunumu ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Genç, Adem; Sipahioğlu, Ahmet: ''Görsel Algılama / Sanatta Yaratıcı Süreç'' 1990, İzmir.

- Güvenateş, Hadiye ( yayınlanmamış lisans tezi):''Çok Renkli İznik Çinilerinin Görsel Algılama Açısından İncelenmesi'', 1992, İzmir.

- Berger John: Görme Biçimleri, 1988, Metis Yayınları, İstanbul.

- Tümer, Gürhan : İnsan Mekan lişkileri ve Kafka, Sanat-Koop. Yayınları, 1984.

- Gibson, J., (1950). The Perception of The Visual World, Originally Publihe, by Houghton Mifflin Company, Boston,.

-Kara, Devabil: (1993). Sanatçı Kişiliğinde Psikolojik Algı ve Yaratma, (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi), Marmara Üniversitesi, Sos.Bil.Enst., İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler
Bu derste görsel algılamanın temel prensipleri tanıtılır.Geleneksel sanatlarda görsel algılamanın varlığı tartışılır. Kullanılan yöntemler konusu irdelenip, bu konuda yapılabilecek ödevler üzerinde durulur.
2. Gözden Geçirme
Dersler kaynak tarama, sınıf içi ödevler ve ev ödevleri ile desteklenirken, problemlerin çözülmesi konusunda öğrenciler teşvik edilir.
3 .Uygulamalar
Alınan ödevler ve araştırmalarda görsel algıyı güçlendiren yöntemler kullanılarak, bu konularla ilgili sunum çalışmaları yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.40 +FN * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.40 +BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

- Kuramsal bir ders olduğu için, derste işlenen konularla bilgilendirilen öğrenci, verilen bir ödevle konuyu algıladığına dair geri bildirime yönlendirilecektir. Öğrenci tarafından yapılan araştırmaların bulunduğu bir dosya oluşturulup, sunumu üzerinden puanlama yapılacaktır.
- Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
1- Derslere katılım durumuna,
2- öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi çalışmasına
3- olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır. Öğrencinin yaptığı araştırma, ödev, sunum ve dosya 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunluluğu %70dir.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanacaktır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve araştırmaların geç teslim edilmesi geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken araştırma ve ödev teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşürülür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Proje Final Sunumu 13 2 26
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12
ÖK.223
ÖK.34
ÖK.452
ÖK.52