DERS ADI

: Andoluda Gel.Seramik Üretim Merkezleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6146 Andoluda Gel.Seramik Üretim Merkezleri II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Günümüzde Anadoluda hala üretim yapan Atölyelerin bugünkü durumu Özellikle tasarım sorunları ve çözüm önerileri üzerine teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadolu da seramik üretim merkezlerinin bugünkü durumunu öğrenebilmesi,
2   Üretim yapan Atölyelerin form ve dekor tekniklerini araştırması.
3   3Atölyelerin kullandığı bölgenin çamur yapıları hakkında bilgi sahibi olması
4   Atölyelerin sorunlarına teknik ve tasarım açısından çözüm önerileri hazırlaması
5   Hazırladığı projeyi savunması ve sunabilmesi.
6   Bugünün estetik anlayışına uygun tasarımlar yapabilmesi,
7   9. Tasarımlara yorum ve sunum yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anadolu da Geleneksel Üretim Merkezleri
2 Anadolu da Bölgelere göre çömlek üretim merkezleri
3 Ege bölgesi çömlek üretim merkezleri
4 Bölgede üretim yapan atölyeler
5 Atölyelere göre çömlek üretim aşamaları
6 Tasarım sorunları
7 Çamur yapıları
8 Tasarım önerileri
9 Uygun görülen tasarımın üretim aşamaları
10 Uygulama aşaması
11 Uygulama aşaması
12 Kurutma
13 fırça kullanımı,dekorlama
14 Fırınlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972

Geleneksel Çömlek Sanatı, Ayşegül Türedi Özen,Anadolu Üniversitesi yayınları 2001


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders proğram dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir.uygulamalar günümüz çinileri üzerinde yoğunlaşacaktır.Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.10 + PRJ * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 +PRJ * 0.30 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Toerik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, proje ve final sınavı çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Atölye ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 5 10 50
Sunum Hazırlama 1 5 5
Laboratuvar defteri hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.234
ÖK.334
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.722