DERS ADI

: Türk-İslam Seramiklerinin Çağdaş Seramik San.Etkileri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6145 Türk-İslam Seramiklerinin Çağdaş Seramik San.Etkileri I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. SERAP IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Türk-İslam Seramiği adı altında sanatsal bir üretim olan seramikleri form ve bezeme açısından değerlendirmek ve Türk-İslam sentezi sonucu ortaya çıkan bu seramiklerin günümüzde yeniden değerlendirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk -İslam seramikleri konusunda hakkında bilgi sahibi olabilmesi,
2   Tarihi İslam seramiklerini sanatsal açıdan değerlendirerek günümüz çağdaş seramiği ile ilişkilendirebilmesi,
3   Çeşitli müze ve yazılı ve görsel kaynaklardaki tarihi Türk-İslam çini ve seramiklerini içeren belgeler ile çağdaş seramik sanatının üretimlerini içeren günümüz sunumlarıyla değerlendirerek tanımlayabilmesi ,
4   . Türk-İslam çini ve seramik sanatına ile çağdaş seramk sanatına ilişkin araştırmada edindiği yazılı ve görsel bilgileri etkin bir şekilde sunabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtımı
2 Derse ilişkin yazılı ve görsel yayınların incelenmesi
3 Türk-İslam seramik ve çini sanatıyla ilgili yayınların incelenmesi
4 Türk-İslam seramik ve çini sanatıyla ilgi görsel tanıtım
5 Çağdaş seramik sanatı ve üretimleri hakkında bilgi
6 Çağdaş seramik sanatı ve üretimleri ve görsel değerlendirme
7 Tarihi Türk İslam seramik sanatının ortaya çıkışı ve teknolojik özellikleri incelenerek çağdaş seramik sanatı üzerine etkilerinin tartışılması
8 Tarihi Türk İslam seramik sanatının ortaya çıkışı ve teknolojik özellikleri incelenerek çağdaş seramik sanatı üzerine etkilerinin tartışılması
9 Tarihi Türk İslam seramik sanatının ortaya çıkışı ve teknolojik özellikleri incelenerek çağdaş seramik sanatı üzerine etkilerinin tartışılması
10 Konuyla ilgili tasarım ve uygulama
11 Konuyla ilgili tasarım ve uygulama
12 Konuyla ilgili tasarım ve uygulama
13 Konuyla ilgili tasarım ve uygulama
14 Sunum,değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Doğan Kuban: Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995
Arthur Lane, Early Islamic Pottery, London,1931
Oliver Watson; Ceramics From Islamic Lands;2004
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:
Bilgisayar, barkovizyon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynak üzerinden kuramsal ve uygulamalı işlenecektir. Konuya ilişkin kütüphane araştırması yapılarak elde edilen dokümanlar öğrencilerle birlikte okunarak ve deşifre edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Ayrıca öğrenci tarafından hazırlanan ödev dosya da yıl içi notunda, ara sınav notuyla birlikte değerlendirilerek ortalaması alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 2 10 20
Proje Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.445